Jump to content

Hjälp med att ändra utväxling till 3.73???


Recommended Posts

Jag har jobbat mycket i emmaboda men kommer inte på nån verkstad.

Det är busenkelt att ändra utväxling.

Om du inte har indikatorklocka eller andra verktyg så kan du lämna in diffenheten till vilken bilmek som helst så fixar dom det.

Det viktiga är att få exakt spel mellan piniong och ring vilket det krävs en indikatorklocka att få till.

Har du inte värdena tillgängliga så kan jag eller någon annan här ge dig spelet mellan dreven.

Minns inte i huvudet men det är något på 0.13mm?????

Link to comment
Share on other sites

Låter kanon... ska se mig runt lite här i Emmaboda, men annars om ni kommer på något bra ställe runt omkring säg gärna till.

Om någon vet spelet det ska vara emmellan skriv gärna det här.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

tjena, jag ska också byta till 3.73, jag har en kille malmö som gör det. men det jag tänkte fråga är,vilka delar av kitet är det du har, själv har jag shims, pinion och ringen, har du lager också??

längtar efter o testa med 3.73..hehe

ha det,

mattias

Link to comment
Share on other sites

Det finns en kille i Ringarum (lite söder om Söderköping) som har gott rykte om sig när det gäller att göra iordning bakaxlar. Han säljer även delar om man vill försöka sig på jobbet själv. Jag har ingen personlig erfarenhet av hans jobb dock.

Hans firma heter "Stigs axle parts" (eller något liknande). Jag letade på Gula sidorna på nätet, men hittade inget telefonnummer, men han brukar ibland annonsera i Wheels och liknande tidningar.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag bytte till 3,73 för ett par veckor sedan. Jag köpte ett Richmond Kit och en monteringssats med lager, schims och hela skiten från summit. En kille i Mönsterås bytte det åt mig. Mycket duktig och billig. Han har hållit på med motorer och liknande i närmare 40 år så han vet vad han sysslar med... Det är ju inte så långt från Emmaboda så hör av dig om du inte får tag i nån.

MVH Stellan

070-6423595

Link to comment
Share on other sites

Hej, jag är ny här på forumet och sitter och kollar runt lite, jag fick min utväxling bytt i somras från 3,00 till 3,73 och det blev en grym skillnad.

Beställde åxå på summit, grymt mycket billigare än i sverige.

Spännade att se vad den gör på 402m till sommaren.

Mvh Adde

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...