Janne64 June 26, 2007 Report June 26, 2007 Är det någon som vet om det är tillåtet att dra Bensinledningen invändigt och klamra fast den för att gå ut med den i hålet som sitter under baksätet via en gummigenomföring ?. Det kan ju tyckas att den är mer skyddad invändigt än som nu under bilen . Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 27, 2007 Report June 27, 2007 Hej.Det är nog inte någon som har något att säga , menjag tycker du gör fel att dra en sådan ledning invändigt. Det finns gott om plats att sätta en sådan ledning underbilen, original drogs ledningen i början utmed kardantunnel vänster sida senare flyttades ledningen att drasutmed tröskel vänster sida. För at slippa en del böjar på ledningen så används bästbensinslang. En sak som jag alltid funderat över är varför ledningendras in-ut i hjulhus fram original det går ju faktiskt att dra ledningenen bättre väg fram. Citera
MrTurbo_1645 June 27, 2007 Report June 27, 2007 Jag skulle undvika att ha bränsleledning i bilen, hur oskyddad den än må vara under bilen får bränslet hellre läcka där än inne i kupén om det händer någe... Citera
Nenne June 27, 2007 Report June 27, 2007 Japp, jag fyllde golvet på passagerarsidan i en BMW 2002:a, jag hade en gång i tiden, när bränsleledningen inne i kupén sprang läck (jag hade en tryckpump i skuffen och det flödade på rejält). BMW:n hade bara gummimattor men det tog ändå mer än en vecka innan bensinlukten försvann. Citera
Janne64 June 28, 2007 Author Report June 28, 2007 Jag kanske får tänka om när det gäller bensinledningen , vilket material är ett måste då man drar en ny ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 June 28, 2007 Report June 28, 2007 Hej.En vanlig bensinledning som inte matas med elpump utanbara sitter som sugledning, där kan du använda kopparledning av lite grövre bromsrörsmodellen, vid matning avelpump från tanken bör det vara en ledning av stål. Kopparrör kan du köpa på vårt kära Biltema billigt, väljerdu någon grövre modell av rör så finns det sådan som används för vattenledning kallt-varmt i badrum, tvättställmm den är kläd med vit plast. Antingen kan den vita plasten sitta kvar som skydd eller skäras bort, dessutom är koppar följsam att böja där man önskar. Citera
Recommended Posts