Jump to content

Nära ögat!


Nenne

Recommended Posts

Hade också lite tur idag, tog Mussen för att åka och kolla på en serviceplats i Midnattsolsrallyt. När vi skulle åka därifrån passerade jag bakom ett biltransportsläp på min högra sida, plötsligt skriker frugan, som satt på passagerarsidan till. Då har föraren börjat backa ut med släpet utan att se mig, det var max 5 cm kvar när hon fick stopp på ekipaget, det kallas väl också tur.

Link to comment
Share on other sites

Tur :?: det var nog mer än så, tur att det finns någon som

är uppmärksam, det är ju så i trafiken idag. :twisted:

Det är vi alla som är vakna som ser till att det inte blir fler

olyckor än det är, hur många gånger har du sett att någon

ger tecken för filbyte idag, med mobilen i näven kan de

inte blinka eller växla ännu mindre byta fil, är det att

visa hänsyn till medtrafikanter. :evil:

Nu blev jag arg. :?;)

Link to comment
Share on other sites

Om det "bara" var mobilen dom har i handen. Jag har rätt bra utsikt eller insyn från min latsbilshytt, och ser nästan dagligen folk? som har både agenda och orderblock på ratten, dom ligger ofta i omkörningsfilen på motorvägen obetydligt över lastbilsfart omedvetna om kön bakom dom!!!

Link to comment
Share on other sites

Jag hade tur i går när jag kolliderade med en stor svart fågel när jag var på väg hem från bil och konsthantverksutställningen i Backamo.

En stor svart kråka eller skata small in i övre delen av vindrutan i ca.120km/h med en sån smäll att jag bromsade reflexmässigt. Fy f*n va' otäckt det var :shock: .Jag är förvånad att rutan höll. Det blev ett stort avtryck av en vinge från fågeln en bit ner på rutan. När jag kom hem hann jag spola av fjädrar, blodslamsor och annat över cabtaket och ner på bakluckan och vingen innan fru och dotter anlände i vår andra bil. Min dotter är väldig djurvän och hon hade blivit ledsen om hon sett eländet.

Har någon annan erfarenhet av fåglar i vindrutan?

Link to comment
Share on other sites

Ja det har jag, kom i 170 med Volvon såg en fasanhöna komma ifrån höger sen small det, spår på huven efter klorna ca: 1 meter, slet av vindrutetorkaren och krossade rutan på höger sida totalt det var en sådan upplevelse man för alltid kommer ihåg.

Sven

Link to comment
Share on other sites

För många år sedan fick jag ta hand om en AJ 37 Viggen som blev påflugen av en fiskmås i 6oo km/h! (Snabba fåglar) Träffade precis nedanför vindrutan. Den gick genom plåten, krökte ett spant och kom in i cockpit i slamsor. Elektroniklådorna som sitter där klarade sig och piloten landade utan problem. Dock var han blodig på armen när han klev ur, som tur var så var det måsblod. Det tog många månader innan planet flög igen och mosad mås luktar inte gott efter ett par dagar...

Sorry Nenne om vi stal tråden för dig...

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...