Jump to content

däck?


flames^

Recommended Posts

kolla med dom lokala skulle jag säga..) iof är jag en av dom ..:) men många gånger visar det sig att det inte kostar direkt nått mera att köpa av den lokala handlaren .. dom ska ju trotts allt monteras och ballanseras.. och det blir ett annat pris på jobben om man även får sälja däcken... och hur gör ni om ni får punka???? surfar ni in på dackonline.se då oxå?? nää ni går till den lokala handlaren.. men hur gör in om den lokala handlaren inte finns...för han har fått packa ihop pga att han aldrig får sälja några däck?? nää försök att gynna handlaren så finns han kvar när ni får problem med...

Olov

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Här runt storstaden är det inga problem med att få punka eller

lägga på däck, det stora problemet är priserna, i övrigt är det

nästan slagsmål mellan däcknasarna om att få jobbet att lägga

på däcken och montera vetilhattar. :roll::lol:;)

Om någon som läser detta och har läst om min semester med

familj i Rättvik 2004, Forum tidningen 2 04, så löstes däck-

problemet då med hjälp av alveningvarsson där jag köpt

däcken. :(:lol:

Link to comment
Share on other sites

45 eller 50 i profil på ett 245 brett däck?

beror nog helt på priset, är ju inte tokfel med 45 i profil, dock kräver ju amerikanare, speciellt nyare mustanger att hjulhuset ska fyllas ut.

nä jag skulle nog köra på 50 i profil, eller börja leta större fälgar, 17" typ, 18" är snyggare, dock sämre på våra svenska vägar...

Link to comment
Share on other sites

hehe jo jag vet att man ska gynna folket runt om en, men de e ju så att än har inte bonusen trillat in så man försöker snåla lite till semestern.

men då e ju frågan olov vad har du att sälja som är 245/50 zr16 ??

efter att ha ringt runt lite så verkar de som örby gummi hade bäst priser här iaf.

Link to comment
Share on other sites

hehe jo jag vet att man ska gynna folket runt om en, men de e ju så att än har inte bonusen trillat in så man försöker snåla lite till semestern.

men då e ju frågan olov vad har du att sälja som är 245/50 zr16 ??

efter att ha ringt runt lite så verkar de som örby gummi hade bäst priser här iaf.

har du verkligen 245/50-16??? det är en mycket udda dimension..!!!!!!!! inte många tillverkare som gör den ....

Link to comment
Share on other sites

Problemet med en sån udda dim. är ju att det inte finns så stort utbud och då blir ju priserna därefter:( i dimensioner som det finns stort ubud av är priserna ofta pressade hårdare...

jag har kollat lite och...

Michelin gör dom inte

Good Year gör dom inte

Firestone/bridgestone gör dom inte

detta innebär oxå att alla företag somdom äger isin tur inte gör dom heller.. och det är ju ett par stycken kan man lugnt säga... bara goodyear äger 6 andra märken osv..

Å andra sidan finns det ca 75 märken på den svenka marknaden.. så några lär det ju ändå finnas som gör dom

cooper gör den dimensionen ... ett däck som heter Cooper 2XS och det kan du få köpa av mig för 1875:- inkl. moms (däcket har ett listpris på 2230+moms)

Gämför detta med att man kan köpa 255/50-17 för 1700:- (inkl. moms) då det är en mycket vanligare dimension.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Är det verkligen så att Ford har valt en så udda dim. till "vanlig" bil i USA :?: Eller är det så att just din har reggats med denna udda dim :?: Det verkar lite underligt att Ford valt en dim .som som deras normala leverantörer inte tillverkar.

Link to comment
Share on other sites

Kan ju vara så att det inte är original dim. kan ju även vara så att det är en "vanlig" dim i USA.. men inte i europa och därför tar dom "stora kända" märkerna inte in den i europa... dom har säkert mycket mer dim. än dom som dom lagerför här i europa/sverige

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...