AndersH July 18, 2007 Report Share July 18, 2007 Jag har haft av mitt oljetråg två ggr nu inget skoj. Första gången så fick jag inte rättat ut bulthålen tillräckligt mycket. Nu har jag gjort det ordentligt så tråget är så platt som möjligt. Men det läcker ändå Jag har ny packning så klart och packningsmass anpassad till detta och jag har dragit bultarna enbart för hand dvs inte mer än 1,5 kg.Jag bytade även en av slangarna som går till kylet då där var ny olja vid en koppling.Nu undrar jag egentligen ifall det är tråget som läcker. Lådan ser torr och fin ut på sidorna, så långt jag ser, och även baktill. Finns det några andra ställen som det kan/brukar läcka på Någon som har en idé ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH July 18, 2007 Author Report Share July 18, 2007 Det kan så klart fortfarande vara tråget men jag var väldigt noga när jag "fixade" det. Jag lät tom allt stå och vila över natt innan jag fyllde på olja. Så att packningen han att "härda". ...och den läcker fortfarande. Det är så klart mest läckage vid tryck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pelle cmc 375 July 18, 2007 Report Share July 18, 2007 På axeln till kickdownen sitter en oring det är inte ovanligt att det läcker där, men det borde du ju se. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH July 18, 2007 Author Report Share July 18, 2007 Den axeln går väl in på lådans högra sida, eller? För där ser det torrt ut. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH July 18, 2007 Author Report Share July 18, 2007 Här är en bild... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
flames^ July 18, 2007 Report Share July 18, 2007 ja har samma problem, och jag fick helt enkelt rådet att sätta på gummi packningar på dom där muttrarna... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH July 18, 2007 Author Report Share July 18, 2007 Har tittat lite mer nogrant nu. Det verkar som om det är min oljesticka, eller röret som inte sitter på som det ska. Ska införskaffa ny packning och byta.Något man bör tänka på när man gör detta? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersH July 24, 2007 Author Report Share July 24, 2007 Kan nu meddela att jag, återigen, har en tät och fin låda Allting funkade som det skulle. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts