Dåligt med kunskap om Mussar här Jag har precis varit ute en runda och konstaterat att mina vibrationer är kvar , nej jag har faktiskt inte gjort ngt åt det heller så. Men jag körde mest på 70-vägar och det är då det vibrerar som mest, vid ca 70-80 knyck. Jag stannade och fyllde på luft i alla däck, 2,2 bak och 2,3 fram (bar). Då så är vibrationerna mkt mindre! Så ett konstaterande är: Byt däcken, för de är ändå så j-a gamla. (Någon som vet var jag kan få tag i dual red line däck, eller white wall?) Jag tror mig även konstatera att vibrationerna är varvs-bundna och inte hastighets-bundna. Jag provade att köra "manuellt" i de olika växlarna. Det sitter en C4 i min bil. Men då är det nog ngt i växellådan som inte är som det ska?! Jag såg någonstans att man kan byta, enkelt och billigt, en grunka som "bestämmer" hur hårt lådan växlar, någon vakumklocka? Tips på hur man gör och vart jag kan köpa grunkan? Vibrationerna märks till 98% vid gaspådrag eller att man ligger och drar jämt. När jag släpper gasen så försvinner vibrationerna (förrutom de som kommer från mina gamla däck). Någon som haft liknande symptom och fått det uppordnat? Alla tips emottages tacksamt!