funride.se July 29, 2007 Report July 29, 2007 Hej (igen)Vilket system/ljuddämpare ger råast V8 sound?Jag tycker orginal är riktigt bra, men varför vara nöjd med det?Ger det mer effekt och kotar mindre än en månadslön är det förstås en bonus.Det bör vara som med fyrhjulingarna på jobbet, att ändrar man i ena änden bör man följa linan ut med mer bränsle och mer luft.Stämmer detta på bilar likaså???På en fyrhjuling (högt effektuttag) kan det i värsta fall vara skadligt att inte göra detta.När jag ändå är igång och med risk att repetera någon gammal tråd:Finns det ett bra "kit" med avgas/luft & bränsleoptimering som säljs beprövat och klart? Citera
Corvette July 30, 2007 Report July 30, 2007 du kan se nedan vad jag har... och det får samtliga att kika va de e som låter så ljuvligt... räcker inte det kan du ju ersätta steeda med loud mouth så får du har proppar i då du kör... Citera
bege July 30, 2007 Report July 30, 2007 Hej på ErKan göra som jag gjorde. Bort med allt,på med 2 racekattar 2 små ljuddämpare från magnaflowdra sen ut rören i sidan,och vipps har du ett enormtskönt ljud på din musse. Nackdelarna är att man kan behöva proppar som corvette påpekar. Citera
funride.se July 30, 2007 Author Report July 30, 2007 Sidepipes är grymt! Men är det besiktningsbart? Citera
Daniel Linde July 30, 2007 Report July 30, 2007 Det är väl inga problem med sidepipes bara dom slutar bakom dörrarna? Är det enda kravet jag läst nånstans. Citera
funride.se July 30, 2007 Author Report July 30, 2007 Man ska nog lyssna "live" innan man bestämmer sig kanske.Finns det sammankomster bland Mustang åkare i Stockholm???? Bör vara ett ypperligt tillfälle att tjuvlyssna lite Citera
bege July 30, 2007 Report July 30, 2007 Jag kommer att befinna mig på Barkaby flygfält på en utställning i garagets "monter"i slutet på augusti så då har du möjlighetatt lyssna på nåt rått.Väl mött. Du kan kolla in bilen på garaget.Betygsätt gärna. Citera
bege July 30, 2007 Report July 30, 2007 Det är riktigt.25-26/8 på Barkaby.Kom dit skall du få lyssna på nåt häftigt.Det brukar dra folk när man startar upp henne. Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 eller så kommer du till Wheels i Barkarby så får du lyssna på en bil du inte behöver proppar i men ändå räcker för att människor ska vrida på huvudet... Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 Det är riktigt.25-26/8 på Barkaby.Kom dit skall du få lyssna på nåt häftigt.Det brukar dra folk när man startar upp henne. har du inga gratisplåtar dit då åt dina Musse-kompisar... Citera
AJ July 31, 2007 Report July 31, 2007 Tror vi får samlas nånstans å stå å varva lite å ha en liten "fetljudstävling" Jag vill också vara med i tävlingen "mest resonans inne i bilen vid 1900 varv" Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 Tror vi får samlas nånstans å stå å varva lite å ha en liten "fetljudstävling" Jag vill också vara med i tävlingen "mest resonans inne i bilen vid 1900 varv" he he... de låter som en bra ide... har mest resonans vid 100km/h på femmans växel men då e de bara tagga ner på fyran å gasa upp till 140... Citera
bege July 31, 2007 Report July 31, 2007 Tror vi får samlas nånstans å stå å varva lite å ha en liten "fetljudstävling" Jag vill också vara med i tävlingen "mest resonans inne i bilen vid 1900 varv" he he... de låter som en bra ide... har mest resonans vid 100km/h på femmans växel men då e de bara tagga ner på fyran å gasa upp till 140... Låter som en härlig ide.Låt folk på Barkaby få höra hur en mustang kan "gnägga".Beträffande biljetter så får inte ens jag friplåtar.Men skall kolla med Garaget. Dom vill kanske ha en hage med hästar i Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 va e de för snålvargar...klart du måste pusha för våra gnäggande hästar så vi kan sätta riskokarna på plats... Citera
bege July 31, 2007 Report July 31, 2007 va e de för snålvargar...klart du måste pusha för våra gnäggande hästar så vi kan sätta riskokarna på plats... Jag skall göra vad jag kan för att kunna släppa hästarna fritt i hagen. Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 Jag skall göra vad jag kan för att kunna släppa hästarna fritt i hagen. då håller vi tummarna för att du lyckas å ryktar våra hästar medans vi väntar... Citera
rullebull July 31, 2007 Report July 31, 2007 rostfritt mac performance med 4tums slutrör gnäggar också gott ,lite resonans vid 2000 varv får man väl stå ut med!! Citera
Corvette July 31, 2007 Report July 31, 2007 rostfritt mac performance med 4tums slutrör gnäggar också gott ,lite resonans vid 2000 varv får man väl stå ut med!! instämmer helt... Citera
funride.se August 1, 2007 Author Report August 1, 2007 eller så kommer du till Wheels i Barkarby så får du lyssna på en bil du inte behöver proppar i men ändå räcker för att människor ska vrida på huvudet... Wheels i Barkarby, är det ett företag? Citera
Corvette August 2, 2007 Report August 2, 2007 Nej det är en träff på Barkarby flygplats som arrangeras av Wheels... och det hela rundas av med trafikkaos i Sthlm på qvällen... Citera
funride.se August 18, 2007 Author Report August 18, 2007 Missade detta evenemang då jag ställde ut Mustangen på Micro Summerparty på dagen och jobbade som pappa till spädbarn på kvällen.......Roligt dock med responsen på Micro Summer Party, Mustangen lämnar få oberörda.När är nästa roliga evenemang?? Citera
Jonas72 August 24, 2007 Report August 24, 2007 Sidepipes är endast tillåtet på högersidan, eftersom gående troligast kommer att passera dig rätt så ofta på vänster sida Citera
streetsaleen August 24, 2007 Report August 24, 2007 Power end of summer e ju på söndag i Emmaboda, ska tydligen va en jävla massa bilar som brukar åka dit, men de e ju en bit för dig o åka, jag har ungefär 16-17 mil ifrån mig Citera
Recommended Posts