Jump to content

Så det kan gå och vad hade varit bäst


Sven

Recommended Posts

Lite ledsen i ögat, nu lär det inte bli någon Mach 1 1969 scj som jag har letat efter ett ganska långt tag nä nu blir man väl utkastad istället från detta forumet. Köpte en till Mopar istället en Plymouth GTX 1968

Yeah its got a HEMI

Visar er gärna hur ett par bakljus ser ut HEHEHE.

Sven

Link to comment
Share on other sites

Visar er gärna hur ett par bakljus ser ut HEHEHE.

Är det en original Hemi-bil? I så fall förstår jag att du bara haft råd att köpa bakljusen.

Nä, jag skojar bara, jag förstår precis vad du menade. GTX:en är väl också en trevlig bil, jag skulle inte ha något emot att ha en Mopar-bil också någon gång i framtiden. Just nu står det en Ford och en GM-bil i garaget.

Link to comment
Share on other sites

Lite ledsen i ögat, nu lär det inte bli någon Mach 1 1969 scj som jag har letat efter ett ganska långt tag nä nu blir man väl utkastad istället från detta forumet. Köpte en till Mopar istället en Plymouth GTX 1968

Yeah its got a HEMI

Sven

Välkommen, bästa Hemi-broder. Dom kan väl slänga ut oss då....

Ser ut som en 440 i original? Var beredd på en merkostnad med Hemin. (allt har "Hemi- tillägg" numera).

Köp Hemi- och du har lättare att byta tändstift :--

Åker själv RM21M, BS23R och LH23G.

Blir dock inte mer än 100 mil /år numera.

Köpes: LM23H, allt av intresse.

Link to comment
Share on other sites

Jag ska bara svara rtm ja det är en 440 original men denna är inte så original vill ha minst 106 oktan kul motor vill man se en Mustang så tittar man i backspegeln ;););)

WP27G0 RS23L8 också D7FH som är en Ford mer säger jag inte.

Sven

Link to comment
Share on other sites

Men om man också äger en Mustang -65 Fastback, får man vara med och leka då :?::?:

- 68 GTX'en kom endast med 440 eller Hemi. Tillverkades under 19 000 st.

GTX var en deluxemodell av Roadrunnern, som är snarlik. GTX började som en top- of-the -line modellserie under Belvedere.

Jag skulle tänka mej för väldigt noga, innan jag började modifiera en GTX alltför mycket. Om bilen redan är sågad, svetsad och "hotroddad" kan man väl peta lite i den.

Prestanda 1968: (testad av någon motortidning)

440 GTX : 0-60 mph : 6,8 sek Quartermile: 14,6 sek @ 96 Mph

HEMI: 0-60 mph: 6,3 sek Quartermile: 14,0 @ 97 Mph.

Dessa värden för automat. Inte så illa med dåtida däck och tung bil.

Link to comment
Share on other sites

Jag gillar inte märkesidioter som inte kan acceptera något annat än det de själva har, själv så gillar jag ALLA bilar bara det inte är en GMprodukt :--:--

Vem vet kanske hittar en Mustang nu när jag åker över there :D:D

Hemin är manuell

Sven

Link to comment
Share on other sites

Hemi+manual+breda däck/slicks+ bra fäste=sprickor i svetsfogar och plåtskarv.

Spricker vid A- och bakom C- stolparna och på flera ställen i trakten av främre rambenen.

Denna kombination bör lyfta på framhjulen vid pådrag.

Om bilen inte redan har kardanöglor, montera.

Du har antagligen 8 3/4 bakaxel, se till att den är i skick, eller byt kanske till Dana om du tänker vrålköra.

GTX'en är ganska tung, så det tär på bitarna.

Om man åker original, är det inga problem. B-body är ganska robust och går utav bara h-e.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...