RoushJanne cmc457 August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Tjena , jag är en så pass ny medlem att jag bara har betalt medlemsavgiften och inte hunnit få något cmc nr ännu.Mitt bilköp blev en lika lång väntan som på ett barn - 9 mån.Köpte en svart cab 2007 roush stage 2 i oktober 2006.(bild kommer när jag har förfinat mina datorkunskaper lite mera)Bilen kom till Svedala i juni -07 och efter andra registreringsbesiktningen i fredags så är den äntligen godkänd !!!Nu dj.... ska här köras.Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
streetsaleen August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Tjena , jag är en så pass ny medlem att jag bara har betalt medlemsavgiften och inte hunnit få något cmc nr ännu.Mitt bilköp blev en lika lång väntan som på ett barn - 9 mån.Köpte en svart cab 2007 roush stage 2 i oktober 2006.(bild kommer när jag har förfinat mina datorkunskaper lite mera)Bilen kom till Svedala i juni -07 och efter andra registreringsbesiktningen i fredags så är den äntligen godkänd !!!Nu dj.... ska här köras.Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite. Hej o Grattis till bilköpet Roush e fina grejjor Hör med Exclusive Cars i Stockholm dom borde ha det, eller hör me Grufman här på forumet.Byta spridare & en annan Pulley till Kompressorn, för det finns det väl på Stage 2 kittet, borde göra susen i motorn. finns en massa länkar till mustangsidor här på mustangclubsweden som du kan titta igenom./// Björn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoushJanne cmc457 August 12, 2007 Author Report Share August 12, 2007 Tackar för tipsen Björn !Det är ju först nu som man kan börja engagera sig ordentligt. Tidigare har man bara svettats efter att betalat bilen (e-Bay) och sedan suttit och väntat.Som tack så ska jag lägga en röst på din snygga Saleen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uffeg August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Har du fått bilen reg.besiktad bara? Eller helt besiktad och godkänd?Vad sa dom om kompressorn? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
AJ August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Har du fått bilen reg.besiktad bara? Eller helt besiktad och godkänd?Vad sa dom om kompressorn? [/qoute]RoushJanneÄr det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite. Det är väl i stage 3 som det sitter en kompressor, om jag inte är ute å cyklar. RoushJanne, där har du ju ditt trimm, uppgradera till stage 3 !! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
streetsaleen August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Okej tack Janne, jätte snällt! Hmm angående besiktning så är det nog inga problem att få igenom bilen om man har dom rätta kontakterna med besiktningsmännen, jag lämnade in min bil till en kille som fick göra om min bil lite o fixade bilen så den blev besiktigad tydligen så hade väl den killen rätt bra kontakt med en besiktningsman. det ska kunna gå att få igenom bilen med kompressor på besiktningen. Ja det stämmer nog att det är kompressor i Steg 3 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uffeg August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Jag är lite sugen på en Saleen-kompressor....... men det där med bilprovningen, samt skickandet av kort till och från USA, gör att jag funderar..... lite till...... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 Uffe>Magnuson har en kompressor av samma typ som saleens, den programmeras med en dosa som fölrjer med.den ger cirka 125Hk extra.Sen har whipple en likadan som ger cirka 460-475 till bakhjulen, men då rekommenderas starkt att man sätter i smidda kolvar och stakar.kan ta hem båda kitten men det är inga billiga saker. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
streetsaleen August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 min kompressor ska ge 450 hk enligt saleen, men sen vet jag inte vad som är gjort mer med motorn förrutom kompressorn. smidda kolvar o sånt, fan de e ju inga billiga grejjor o det e la rätt mkt arbete me att sätta i sånt o få allt att stämma? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra August 12, 2007 Report Share August 12, 2007 magnuson är väl roots typ (eaton)O whipple har väl bara skruvkompressorer (lysholm) ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoushJanne cmc457 August 13, 2007 Author Report Share August 13, 2007 Jag är ingen motorexpert men det finns ingen kompressor i min stage 2 så om det ska vara det så är jag blåst. Bilen är godkänd vid registreringsbesiktningen och jag hoppas att detta räcker. Har haft hjälp av en "mustangman" som finns i Södertälje.Jag kom på en en annan fråga : -Att montera registreringplåten fram genom att skruva i spolern gör ju ont i hela kroppen. Kan man montera regplåten i nedersta öppningen (luftintaget) i spoilern utan att det påverkar kylningen ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
streetsaleen August 13, 2007 Report Share August 13, 2007 pröva me att använda dubbelhäftande Tejp istället för att skruva fast reg plåten Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pernolf cmc 558 August 13, 2007 Report Share August 13, 2007 magnuson är väl roots typ (eaton)O whipple har väl bara skruvkompressorer (lysholm) ?Stämmer , iaf att magnusons har roots typ.Men det var faktiskt rent placeringsmässigt jag menade, mera diskret som jag vet att Uffe har pratat om i andra trådar. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
uffeg August 13, 2007 Report Share August 13, 2007 Exakt, det precis det som jag är ute efter. Plus att med automatlådan ska man inte ladda 150 extra kusar. Det blir för mycket.... iofs kanske man kan förstärka lådan, men vad är nästa svaga länk i kedjan? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter /Cobra August 13, 2007 Report Share August 13, 2007 magnuson är väl roots typ (eaton)O whipple har väl bara skruvkompressorer (lysholm) ?Stämmer , iaf att magnusons har roots typ.Men det var faktiskt rent placeringsmässigt jag menade, mera diskret som jag vet att Uffe har pratat om i andra trådar.[/quote:2xwd9jwf]ok.. tänkte om fler hade fått lova av lysholm/autorotor/opcon att använda deras patenterade skruv. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.