Jump to content

En färskings frågor


RoushJanne cmc457

Recommended Posts

Tjena , jag är en så pass ny medlem att jag bara har betalt medlemsavgiften och inte hunnit få något cmc nr ännu.

Mitt bilköp blev en lika lång väntan som på ett barn - 9 mån.

Köpte en svart cab 2007 roush stage 2 i oktober 2006.

(bild kommer när jag har förfinat mina datorkunskaper lite mera)

Bilen kom till Svedala i juni -07 och efter andra registreringsbesiktningen i fredags så är den äntligen godkänd !!!

Nu dj.... ska här köras.

Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite. :)

Link to comment
Share on other sites

Tjena , jag är en så pass ny medlem att jag bara har betalt medlemsavgiften och inte hunnit få något cmc nr ännu.

Mitt bilköp blev en lika lång väntan som på ett barn - 9 mån.

Köpte en svart cab 2007 roush stage 2 i oktober 2006.

(bild kommer när jag har förfinat mina datorkunskaper lite mera)

Bilen kom till Svedala i juni -07 och efter andra registreringsbesiktningen i fredags så är den äntligen godkänd !!!

Nu dj.... ska här köras.

Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite. :)

Hej o Grattis till bilköpet Roush e fina grejjor :D

Hör med Exclusive Cars i Stockholm dom borde ha det, eller hör me Grufman här på forumet.

Byta spridare & en annan Pulley till Kompressorn, för det finns det väl på Stage 2 kittet, borde göra susen i motorn. finns en massa länkar till mustangsidor här på mustangclubsweden som du kan titta igenom.

/// Björn

Link to comment
Share on other sites

Har du fått bilen reg.besiktad bara? Eller helt besiktad och godkänd?

Vad sa dom om kompressorn? [/qoute]

RoushJanne

Är det någon som vet vem/vart man kan vända sig om man vill utföra lite "förbättringar" på mustangen? Funderar på att byta mätare till sådana med vit botten samt vässa motorn lite.

Det är väl i stage 3 som det sitter en kompressor, om jag inte är ute å cyklar.

RoushJanne, där har du ju ditt trimm, uppgradera till stage 3 !!

Link to comment
Share on other sites

Okej tack Janne, jätte snällt! :)

Hmm angående besiktning så är det nog inga problem att få igenom bilen om man har dom rätta kontakterna med besiktningsmännen, jag lämnade in min bil till en kille som fick göra om min bil lite o fixade bilen så den blev besiktigad tydligen så hade väl den killen rätt bra kontakt med en besiktningsman. det ska kunna gå att få igenom bilen med kompressor på besiktningen. :D

Ja det stämmer nog att det är kompressor i Steg 3 :P

Link to comment
Share on other sites

Jag är lite sugen på en Saleen-kompressor....... men det där med bilprovningen, samt skickandet av kort till och från USA, gör att jag funderar..... lite till......

Link to comment
Share on other sites

Uffe>

Magnuson har en kompressor av samma typ som saleens, den programmeras med en dosa som fölrjer med.

den ger cirka 125Hk extra.

Sen har whipple en likadan som ger cirka 460-475 till bakhjulen, men då rekommenderas starkt att man sätter i smidda kolvar och stakar.

kan ta hem båda kitten men det är inga billiga saker.

Link to comment
Share on other sites

min kompressor ska ge 450 hk enligt saleen, men sen vet jag inte vad som är gjort mer med motorn förrutom kompressorn. smidda kolvar o sånt, fan de e ju inga billiga grejjor o det e la rätt mkt arbete me att sätta i sånt o få allt att stämma? :P

Link to comment
Share on other sites

Jag är ingen motorexpert men det finns ingen kompressor i min stage 2 så om det ska vara det så är jag blåst. :oops:

Bilen är godkänd vid registreringsbesiktningen och jag hoppas att detta räcker. Har haft hjälp av en "mustangman" som finns i Södertälje.

Jag kom på en en annan fråga : -Att montera registreringplåten fram genom att skruva i spolern gör ju ont i hela kroppen. Kan man montera regplåten i nedersta öppningen (luftintaget) i spoilern utan att det påverkar kylningen ?

Link to comment
Share on other sites

Exakt, det precis det som jag är ute efter. Plus att med automatlådan ska man inte ladda 150 extra kusar. Det blir för mycket.... iofs kanske man kan förstärka lådan, men vad är nästa svaga länk i kedjan?

Link to comment
Share on other sites

magnuson är väl roots typ (eaton)

O whipple har väl bara skruvkompressorer (lysholm) ?

Stämmer , iaf att magnusons har roots typ.

Men det var faktiskt rent placeringsmässigt jag menade, mera diskret som jag vet att Uffe har pratat om i andra trådar.[/quote:2xwd9jwf]

ok.. tänkte om fler hade fått lova av lysholm/autorotor/opcon att använda deras patenterade skruv. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...