Guest Posted August 21, 2007 Report Posted August 21, 2007 Tjena hästfreaks,Testade en 88 GT med automat (är spekulant...) och bilen var ok - men automaten växlar långt ifrån mjukt.Vad är era erfarenheter?Bilen har gått 43000 miler dvs ca 7000 svenska mil. Quote
Guest Posted August 24, 2007 Report Posted August 24, 2007 Inga svar så här långt Är det någon som kan ge en prisuppskattning på vad en renovering av en automatlåda kan gå på - om det skulle bli aktuellt.Om den slirar - vad kan det då vara? Quote
87gt50 Posted August 24, 2007 Report Posted August 24, 2007 En automat som går i hårt i växlarna skulle jag nog inte klassa som dålig, snarare tvärtom. en låda som slirar så att det låter som en gammal DAF skulle nog oroa mig mer...//Jocke Quote
Swedenstang Posted February 22, 2008 Report Posted February 22, 2008 Vi hade en grå 87 targa auto tidigare,AOD´n är lite märklig hur den växlar, iallafall 87 88 modellerna.växlar upp väldigt tidigt i varvet och ryckig/osäker karaktär, utom påfull gas då den växlar hårt och distinkt. min åsikt iallafall...En C4 känns mer förutsägbar på något sett...Köp en 5.0 med 5 väx istället, mycket roligare.Olle Quote
Recommended Posts