Jump to content

Recommended Posts

Är det något som är vanligt på dessa bilar, när jag gasar så raslar det eller kanske snarare skorrar om instrumentapanelen. Låter inte så mycket vid normalt gaspådrag, men om man stämplar eller segdrar den så låter det. Det är så pass mycket att man iriterar sig på det.

Jag kör japanskt i vanliga fall så jag är van vid lite rassel, men det här låter mer.

/Anders

Det låter som det är hela instrumentpanelen och mittkonsollen som typ inte är ordentligt fastskruvad utan ligger och skalrar. Ibland låter det som nått slår också, typ som ena krängningshämmaren gått av och ligger och slår. Vet inte om det hör till samma problem, men det är iriterande det med.

Men bilen har ju gått 1700mil så det borde ju vara dags för sånt här. :lol:

Jag har härlett problemet till skorranden mellan plastdetaljerna, vad jag har läst i USA så verkar det enklaste sättet att åtgärda det vara att försöka få plastbitarna att sitta ihop med dubbelhäftande tejp. Men det är nog inte så lätt som det låter. :?

/Simon

Va, är det aluminium i -06:an. Jag har bara stora shok av hårdplast. :( Jag trodde det skulle vara aluminium när ja beställde bilen, men å så fel jag hade, är bara silvermålad hårdplast i min.

det är avgassystemet som låter. Det sitter två små gummihängen med metall i i höjd med växellådan. Dessa hängen är monterade på en balk som går från höger till vänster. infästningen av hängena i balken skramlar. Fixa

Va, är det aluminium i -06:an. Jag har bara stora shok av hårdplast. :( Jag trodde det skulle vara aluminium när ja beställde bilen, men å så fel jag hade, är bara silvermålad hårdplast i min.

åfan e det de... de måste undersökas imorron... :cry: