Nedomansky September 12, 2007 Report September 12, 2007 Har sett att det finns olika utföranden på hur slutrören ser ut på Mussen. En variant (den snyggaste) är när rören går ur i varsitt hål i den nedre plåten i bak, en annan är ett enkelt rör ut på vänster sida, nedanför plåten. Tror att båda dessa utföranden är orginalutföranden. På vilka modeller förekommer det förstnämnda resp. det sistnämnda, båda bilarna har v8. Citera
Nenne September 12, 2007 Report September 12, 2007 Det låter som om Du beskriver det dubbla avgassystemet som satt på GT modellerna 1965-1966.Andra systemet verkar vara ett original enkelt system. Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 12, 2007 Report September 12, 2007 Hej.I stort kan man säga att det finns 3 olika typer avsystem, alla system har anpassats för olika årsmodel. Det dubbla system som används i b.l.a. GT modelleroch de s.k. Mach1a modeller har någon form av krompå slutrör. GT 65-66 gjordes med två hål genom sandplåt ochdetta var den enda modellen med just detta, på senaretyp av GT och eller Mach1 var det urtag i underkantpå sandplåt där de senare åren har sina kromslutrör. 67-68-69 har en typ av dubbla skromade slutrör, då menarjag dubbla utblåsrör på båda sidor, 1970 är ett år somhar rektagulära avslut i krom, också det enda på Mustang. 71-73 har alla modeller runda enkla kromade slutrör,detta gäller alltså Mustanger som är mer utrustadeän standard och där man gjort tillval typ GT eller Mach1. Det finns dubbelsystem med enkla utblås som är ett s.k. tillval och där avslutet av systemet d.v.s. slutrör bockadesnedåt direkt bakom sandplåtens nederkant. Denna typ av avslut som också finns på enkla systemet, här syns nästan avsluten inte alls när dom är rätt monterade. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.