Larsson September 13, 2007 Report September 13, 2007 Hej kan någon ge mej uppgifter på hur framvagnen skall stå? Caster, camber,toe in medmera Sorry glömde att berätta vilken bil, det är en 67:a mustang HT Citera
kennydy September 13, 2007 Report September 13, 2007 Ur owners workshop manual ser jag att för 1967 ska det tydligen vara,Caster min -1/4 max +3/4 optimum 1/4Camber min +1/2 max +1,3/4 optimum +1 dessa siffror i grader.Toe in 0.125 to 0.250 in, (3.1 to 6.3 mm) Citera
JanneJ September 13, 2007 Report September 13, 2007 Ställ inte in bilen efter dom gamla värdena. Det funkade bra med smala diagonaldäck, men inte med modernare sulor.Jag har testat mycket med min bil ( har en mustangfrälst kompis som jobbar på en däck/ framvagnsinställningsfirma ).Just nu åker jag med 1,5 grader negativ camber, 3 grader caster och 3 mm toe-in. Möjligtvis kan man minska cambern om man prioriterar däckslitage före väghållning.Kolla glappet i pitmanarmen på styrsnäckan också, det finns en justerskruv på ovansidan av styrsnäckan. Om du har glapp så är toe-in omöjlig att ställa in, det räcker att gunga på bilen så är värdet helt tokigt.Lycka till Citera
Recommended Posts