Jump to content

Recommended Posts

Ur owners workshop manual ser jag att för 1967 ska det tydligen vara,

Caster min -1/4 max +3/4 optimum 1/4

Camber min +1/2 max +1,3/4 optimum +1 dessa siffror i grader.

Toe in 0.125 to 0.250 in, (3.1 to 6.3 mm)

Ställ inte in bilen efter dom gamla värdena. Det funkade bra med smala diagonaldäck, men inte med modernare sulor.

Jag har testat mycket med min bil ( har en mustangfrälst kompis som jobbar på en däck/ framvagnsinställningsfirma ).

Just nu åker jag med 1,5 grader negativ camber, 3 grader caster och 3 mm toe-in. Möjligtvis kan man minska cambern om man prioriterar däckslitage före väghållning.

Kolla glappet i pitmanarmen på styrsnäckan också, det finns en justerskruv på ovansidan av styrsnäckan. Om du har glapp så är toe-in omöjlig att ställa in, det räcker att gunga på bilen så är värdet helt tokigt.

Lycka till

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...