Jump to content

Dåligt helljus!


magnus eriksson

Recommended Posts

Hej!

Är just tillbaka efter 300 mils körning i ffa Frankrike men också i Tyskland. Det blev en del mörkerkörning (vilket det inte blivit tidigare) , bl a hela vägen från Rödbye till Stockholm och det var en skrämmande upplevelse. :cry: Helljuset fladdrar åt alla håll utom mot vägen så jag körde hellre med halvljuset på. Det är kanske en inställningsfråga men vet någon på detta eminenta forum om man kan "byta bort" dimljusen i mitten mot helljus? :?: Jag skulle mycket hellre ha ett bra fungerande helljus än dimljuset! Någon med liknande upplevelse?

I övrigt skötte sig Mustangen fint förutom att huven åbäkade sig vid höga farter och att batterkablarna signalerade batterifel men det löstes med nya kopplingar till batteriet i en liten Fransk by. Såg för övrigt inte röken av någon annan Mustang, varken i Tyskland, Frankrike eller Sverige, tyvärr. :(

Hälsningar Magnus

Link to comment
Share on other sites

Hej,

EuroMustang i UK har nog lösningen på ljusproblemet.

http://www.euromustang.co.uk

/Lasse

Hej Lasse! Tack för tipset. Detta är nog exakt vad som behövs. Vet du något ställe man kan köpa deras produkter. Dom vill tydligen inte sälja till småkunder direkt utan bara till grossister.

MVH/Magnus

skulle nog snacka med Grufman Bil då jag tror det är därifrån de tar sina baklyktor...

Link to comment
Share on other sites

jag tycker mina lampor lyser bra... jämfört med C5:an jag hade innan så e de rena drömmen i mörker... 8)

Som sagt kan det ju vara en inställningsfråga men efter ett antal amerikanska bilar med taskigt helljus har jar inte så stort hopp, tyvärr. :(

EuroMustangs lösning är klart genial, inget borrande i reflektorer eller plast i närheten av lampan och troligen mycket starkare ljus. Efter lite mailkontakt med dom framkom dock nackdelen att ljusen säljs inte utanför Storbrittanien och är således inte tillåtna i övriga EU. Dessutom är dom gjorda för vänstertrafik, suck. :roll:

Annat är det om man bor i US, då kan man t ex sätta in dessa elakingar!

http://customerpics.americanmuscle.com/ ... 05&id=1955

Gillar speciellt nattbilden!

MVH/Magnus

Link to comment
Share on other sites

Man behöver inte bo i USA för att ha såna elakingar. :--:--

Jag har dessa på min köpta hos

www.swedenautolights.se

Men var inte riktigt nöjd med halvljuset så jag bytte till ett par andra

och lika dåligt det.Kör med helljus jämt och ingen reagerar.

8)8)

Fantastiskt snygg bil du har! Där får väl utseende gå före funktion med ljusen, antar jag. Dom passar väldigt bra på din. Ser på garaget-bilderna att du har fått på EuroMustangs baklysen också. Djäkligt snyggt ihop med fälgarna snett bakifrån. 8)

Själv får jag väl försöka med min första ide´med helljus på dimljusens plats i grillen hos någon lokal förståsigpåare.

MVH/Magnus

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...