Jump to content

Hej


axelg89

Recommended Posts

Hej alla glada mustangägare, är nu ägare av en ford mustang 1966 och tänkte presentera mig då jag hoppas befinna mig mkt på forumet i framtiden varpå det kan vara trevligt för er att veta vem jag är.

Lite rolig historia:

Jag är en 17-åring om inte haft så mkt förutom motorer i huvudet från det att jag fyllde sju när jag skaffade mig en moped (från frankrike...) Denna kördes det järnet med fram tills dess att man var 9 o då man fick farmors gamla bil.

Bilen i fråga var en taklös Lada Niva som förlorat taket under mitt dop då något hade fått både en och två nubbar för mycket varpå tvåhjulskörning hade övats upp med farmors beloved car, dock övar man ju sällan utan att begå misstag.

Pga diverse "små" övningar med denna bil där den fick aggera som en kombination mellan en formel-1 bil och en rallybil med mig bakom ratten så började den trycka upp oljan genom luftrenaren och diverse andra saker vilket gjorde att bilen såldes (ja ni läste faktiskt rätt!!! SÅLDES!!!)

Ute efter nya utmaning som ca 11 åring fick man ärva en alkolists gamla volvo 240. Denna höll bättre, fick tyvärr lite problem efter att jag hoppat lite med den, diverse saker började liksom trilla ner från den under körningen, därav bagageluckan somt halva kofferten. Denna kördes tills dess att den sa upp dig varpå jag började leta nya bilar.

Denna gång skulle jag ha något roligare, snabbare och mekvänligare varpå en beach buggy inhandlades med lite trim och annat. Denna gick ruggigt bra och jag mekade som ett djur, denna gick ju inte heller felfritt.

En bubbla inhandlades även för att slaktas som reservdelsbil. Efter en 30 mils felfri tur från stockholm till tranås tyckte jag dock att denna var för fin för att slaktas varpå denna kördes parallellt med buggyn, man kan alldrig få för mkt av svanshängt på grusväg.

Redan för 5 år sedan började jag titta på tre bilar, det var camaros/firebirds och det var mustanger. Måste nog dessvärre göra er besvikna med att jag ändå är lite av en camaro/firebird dåre i benmärgen trotts allt. Började titta på firebirds och camaros av tidigt 70-tal för många år sedan då fina sådanna såldes för 35 000 kr. De gick bara upp och upp, och en dag när de tidiga stod i nästan 80 000 kr var det dags! Jag sålde allt jag ägde och hade, tog ett stort lån av pappa och köpte min camaro 1975.

Åkte en hel del med camaron och övningskörde myyyyyycket! Lade donuts på skolgården under vårbalen... (mycket populärt på östermalm.... NOOT) och busade runt. Var dock inte helt nöjd, fronten på 75an är inte riktigt rätt vilket gjorde att jag sålde denna bil till förmån för de lite tidigare, eller annan bil. Under tiden jag ägde bilen amorterade jag lånet vilket gjorde att jag därmed var en fri människa igen.

Jag började sedan återigen leta bil, nu skulle det vara en av RÄTT årsmodell. Efter ett år av letande hittade jag min bil och det är det som gör mig till ny medlem på detta trevliga forum!

Bifogar lite bilder på tidigare kärror

Moppeden (efter en helrenovering där ALLT byttes)

6753k14.jpg

Beach Buggyn

66bjh9z.jpg

4mb2jyb.jpg

Camaron

4p9veoy.jpg

67nt2k6.jpg

Nu är det så att jag äntligen har hittat min bil!!! Bilen i fråga är en Ford Mustang 1966 HT. Bilen har rullat i californien sedan ny, mellan 1984 och 2007 var det bara en ägare på bilen, nämligen en gammal dam i staterna. Bilen är alldrig omlackad även om någon under det glada 80-talet har varit på vissa ställen med sprayburken för att få bort lite av solblekningen. Rost verkar i stort sätt inte excistera!!

Det finns en del små bucklor (parkeringsskador) men bilen är oskruvad och går mkt fint på vägen vilket tyder på att den inte har gått så långt, 289n på 225 hk spinner så fint så. Är kort sagt mkt nöjd med bilen och kommer nu inleda en liten prejekttråd under vintern för att fixa till det som bör fixas, lappen ska tas om 3 månader så till våren ska bilen ut på vägarna! :)

Lite bilder på kärran:

678kn49.jpg

52yoqxy.jpg

534rtye.jpg

To be continued

Link to comment
Share on other sites

välkommen kul med en till 89a i gänget :D

hoppas du trivs på forumet det har jag iaf gjort. du kan kolla min projekttråd i bildforumet för mustang 69-70

som tidigare nämnt, kul att du fastnade för en riktig bil till slut :lol:

Link to comment
Share on other sites

Tackar tackar. Hade en mysig mustanghelg och gled runt några mil medan vädret fortfarande strålar! tankade även några liter och fick då en glad överraskning då min tankmätare som aldrig under min tid fungerat innan plötsligt hoppade igång! :) Tog även en hel journal med bilder för entusiastförsäkringen och tänkte bifoga några här... fick dock inte med mig kameran från garaget, så det blir nästa vecka.

välkommen kul med en till 89a i gänget :D

hoppas du trivs på forumet det har jag iaf gjort. du kan kolla min projekttråd i bildforumet för mustang 69-70

som tidigare nämnt, kul att du fastnade för en riktig bil till slut :lol:

helt övertygad om att jag kommer trivas, och det var en trevlig överaskning att vi är 2, eller fler?! :) Håller på o genomsöker forumet och ska titta in på din tråd.

// Axel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...