Jump to content

Featured Replies

comment_43965

Några undringar kring bilarna som såldes utan radio. Hur såg de ut vid hålet där radion annars sitter?

Om jag har förstått det hela rätt så var även AM radion en option. $57,51 för radio ochh antenn enligt prislistan från -66.

Leverades bilarna utan radio med en delete panel eller var där bara ett

stort hål (och två små)?

Jag har ju sett en hel del bilder på Shelbys med delete panels.Frågan är om våra vanliga Mustanger såg ut på samma sätt? Har kollat på många bilder men på alla sitter där en radio... På Fords sprängskisser kan jag i och för sig se panelen - #04360.

Och om det nu var så att där satt en panel - vilken färg hade den då? Har

bara sett svarta på Shelbybilderna - men de hade ju bara svart inredning

också. Om man som jag har en röd inredning var panelen då röd precis som intrumentpanelen? Eller hade de bara en färg - svart?

Förresten - är det någon som har eller har sett en stereo tape player med hang-on installation? Då är bandspelaren alltså monerad i underkant på instrumentpanelen i stället för i hålen som vid integral installation. Vore skoj att se ett foto på detta! Har även sett det här på Fords sprängskisser.

• 2 weeks later...
comment_44257

Bilarna levererades med denna "delete panel" om man inte beställde radio.

Denna plastdetalj fanns i alla inredningsfärger. Jag har till 66 sett svart, röd, parchment och turkos.

Panelerna skiljer mellan 65, kantig upptill och 66, rundad upptill, eftersom instrumentstoppningen skiljer mellan dessa årsmodeller.

Bild på den hängande stereo8an finns tex i Magnus Karlssons "Den svenska boken om Ford Mustang" och säkert på David Hammars hemsida under "options",

http://www.hammar.dyndns.org/

Den första bandaren som togs fram av Ford och Mototrola till 66 års modell, krävde fö att man borrade/sågade lite i instrumentpanelen för att den skulle få plats, och detta medförde förstås att en speciell kromad täckplatta medföljde.