NiclasBorjeson Posted September 30, 2007 Report Posted September 30, 2007 Som topic!Vet att grillen skiljer lite, tror även inredningen.. osäker?Någon som är mer insatt? Quote
NiklasW Posted September 30, 2007 Report Posted September 30, 2007 Det jag kommer på är de fejkade luftintagen bakom dörrarna som 67 har. 68 har inga FORD-huvbokstäver. 67 har inga främre sidomarkeringar och reklexer på bakskärmarna. MUSTANG-emblemen på framskärmar skiljer, och tror inte 68 har hästemblemet. Quote
Nenne Posted October 1, 2007 Report Posted October 1, 2007 Förutom de tidigare nämnda sakerna så introducerades flytande enkelkolvs bromsok 1968. 289 byttes gradvis ut mot 302. Quote
Roger Posted October 1, 2007 Report Posted October 1, 2007 Glöm inte ratten vilket nog är Fords fulaste genom tiderna Quote
NiclasBorjeson Posted October 1, 2007 Author Report Posted October 1, 2007 Tackar så mycket grabbar! Outömlig mustang källa den här sidan Quote
Andrew Posted October 1, 2007 Report Posted October 1, 2007 Bitar av framvagn skiljer.Rattstång,styrsnäcka,Interiör saker stolar fram Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted October 1, 2007 Report Posted October 1, 2007 1968 är året för säkerhetsspärr i stolsrygg, tidigare var stolarna utan denna säkerhetsspärr, 67 stolarna är också snarlika 1965, endast stoppning och klädsel är olika65-66-67 stommen är samma, skall kanske tillägga attkrock kudden i 67 originalratt inte är så vacker heller. Man kan nog påstå att 68a insidan och utsida blev ganska så tråkig gämnfört med 67, där man i inredning t.e.x. erbjöd borstad aluminium, även snygga extra plastinklädningar till framstolar mm. Inget så påkostat har någonsin funnits att få på efterföljade år 68-73, inte föränn 2005, återkom den klassiska aluminiumtypen i inredningsdetaljer i större skala. Lägger in lite extra info kontra 67-68, säkerhet 68 har inget medutseendet att göra, 68 snålades det in massor, dels p.g.a. attFORD bränt allt överflödigt i kassan 67, avsaknaden av d.i.v. lull lull är b.la.Huvbokstäver, falska luftintag bakskärmar, hela unredningsutbudet, kromdelar i grill som iofs skulle likna 66 men blev betydligtbilligare, mm mm.Att det blev som det blev är inte konstigt då Ford också hade en delproblem med löner o anställda, vi kan nog nu tacka Ford att domgjorde det dom gjorde, det kunde nästan tagit slut med Mustang-tillverkningen redan här. Quote
Nils Posted October 4, 2007 Report Posted October 4, 2007 68:an blev säkrare än 67:an. Men vissa anser att det gick ut över utseendet.Nyheter för 68 var positionsljus på sidorna både bak och fram.Nya säten med säkerhetspärr i ryggstöden. Delad rattstång och säkerhetsratt. Har också för mig att inre backspegeln har annan infästning direkt på vindrutan. Quote
NiclasBorjeson Posted October 4, 2007 Author Report Posted October 4, 2007 68:an blev säkrare än 67:an. Men vissa anser att det gick ut över utseendet.Nyheter för 68 var positionsljus på sidorna både bak och fram.Nya säten med säkerhetspärr i ryggstöden. Delad rattstång och säkerhetsratt. Har också för mig att inre backspegeln har annan infästning direkt på vindrutan.Okej, men det var inga kaross modifikationer förutom detta..? Quote
Nils Posted October 5, 2007 Report Posted October 5, 2007 Har du gott om tid, och vill ha kunskaperna långsiktigt, rekommenderar jag att du köper häftena Mustang Illustrated Facts and Specifications Manual för 1967 respektive 1968.Här framgår skillnaderna mellan årsmodellerna. Det var för övrigt de broschyrerna som säljarna hade som underlag för inläsning.Finns i nytryck på ebay motors för cirka 100 kr styck. Gå in på litteratur och sök på Ford Mustang. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.