Gäst October 3, 2007 Report October 3, 2007 Jorrå - nu har jag bytt - från Flowmaster till Magnaflow (ej Magnapack).Så här gick det till.....Kunde konstatera att systemet från köpet av "Sally" inte var i bästa skick.Frånsett det - ett grymt tomgångsljud och resonans vid 1900 - 2000 rpm.Lät ganska vass helt enkelt.Kollde runt och blev avskräckt av priserna.... På forumet hittade jag några trådar om Magnaflow. På YouTuben kunda man lyssna....å det lät gött....Hittade Håkan Prytz i Åtvid - himla bra pris....och bussgods - så stod grejerna här....Lammhults (och hela Sveriges mest seriösa verkstad) fick förtroendet - att montera - för det var lita annat att fixa också......Efter mycket mikel och bankande så satt det där....ja passformen var väl så där - man det glimmrar under Provtur till Växjö och Alvesta....JAG BLEV SÅLD.....OK - vad är skillnaden? Jo - Magnaflow är tystare på tomgång och vid varv under 1600 rpm. Vid pådrag - ja då låter det mer. Resonans - jepp - precis som tidigare. Nu kommer det bästa - när man sparkar till ordentligt och kommer upp mot 3000 rpm - ja då byter hela maskinen kynne - å det ryter som bara en 5.0 kan.....ja det går inte att beskriva - låter som jag sitter i en NASCAR OK - nackdelar - javisst - alla undrar vad det är som kommer....å går.....Du blir hjälte i sandlådan å på dagis....Fixa småbrudar "piece of cake"....FördelarApoteket har bra pluggar för MC-åkare och MagnaflowMussar....Värdet stiger med 25 000 (euro)Du lever - nu och verkligen.....Åka ensam - inga problem....Image - ja den är nu x4Livet är härligt - och jag är övertygad om att så här har man det inte om man åker Supra eller Bayersk flygmaskin... :boss Citera
SakariV8 October 3, 2007 Report October 3, 2007 Gött att du gick över till MagnaFlow Älskar själv vrålet från 3000RPM o uppåt, kan ej beskrivas utan MÅSTE höras Citera
Pernolf cmc 558 October 4, 2007 Report October 4, 2007 kör också med magnaflow, helt underbart ljud, ska bara montera X-pipan med dom nya kattarna så får vi se hur stor den skillnaden blir. Citera
Peter /Cobra October 4, 2007 Report October 4, 2007 ingen som kör med 100cells metalliska racekattar?lurar på ett par sådana, men det vore ju surt att slänga ut ~6-8000:- om det ändå inte går igenom besiktningen Citera
KR Motor October 4, 2007 Report October 4, 2007 ingen som kör med 100cells metalliska racekattar?lurar på ett par sådana, men det vore ju surt att slänga ut ~6-8000:- om det ändå inte går igenom besiktningenrisken är rätt stor att du inte kommer igenom med en sån. Ang Magnaflow så finns det här, http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=12620 Citera
Peter /Cobra October 5, 2007 Report October 5, 2007 va synd.. får forska mer i det. en skvätt e85 kanske kan göra susen?så tråkigt att byta krysset mot hpipa varje år. Citera
freddan302 October 10, 2007 Report October 10, 2007 Kör också med magnaflow... Låter helt klart fint! Blir en BBK H-pipa till sommaren utan kattar... Citera
Recommended Posts