October 3, 200717 yr comment_44205 Jorrå - nu har jag bytt - från Flowmaster till Magnaflow (ej Magnapack).Så här gick det till.....Kunde konstatera att systemet från köpet av "Sally" inte var i bästa skick.Frånsett det - ett grymt tomgångsljud och resonans vid 1900 - 2000 rpm.Lät ganska vass helt enkelt.Kollde runt och blev avskräckt av priserna.... På forumet hittade jag några trådar om Magnaflow. På YouTuben kunda man lyssna....å det lät gött....Hittade Håkan Prytz i Åtvid - himla bra pris....och bussgods - så stod grejerna här....Lammhults (och hela Sveriges mest seriösa verkstad) fick förtroendet - att montera - för det var lita annat att fixa också......Efter mycket mikel och bankande så satt det där....ja passformen var väl så där - man det glimmrar under Provtur till Växjö och Alvesta....JAG BLEV SÅLD.....OK - vad är skillnaden? Jo - Magnaflow är tystare på tomgång och vid varv under 1600 rpm. Vid pådrag - ja då låter det mer. Resonans - jepp - precis som tidigare. Nu kommer det bästa - när man sparkar till ordentligt och kommer upp mot 3000 rpm - ja då byter hela maskinen kynne - å det ryter som bara en 5.0 kan.....ja det går inte att beskriva - låter som jag sitter i en NASCAR OK - nackdelar - javisst - alla undrar vad det är som kommer....å går.....Du blir hjälte i sandlådan å på dagis....Fixa småbrudar "piece of cake"....FördelarApoteket har bra pluggar för MC-åkare och MagnaflowMussar....Värdet stiger med 25 000 (euro)Du lever - nu och verkligen.....Åka ensam - inga problem....Image - ja den är nu x4Livet är härligt - och jag är övertygad om att så här har man det inte om man åker Supra eller Bayersk flygmaskin... :boss
October 3, 200717 yr comment_44207 Gött att du gick över till MagnaFlow Älskar själv vrålet från 3000RPM o uppåt, kan ej beskrivas utan MÅSTE höras
October 4, 200717 yr comment_44218 kör också med magnaflow, helt underbart ljud, ska bara montera X-pipan med dom nya kattarna så får vi se hur stor den skillnaden blir.
October 4, 200717 yr comment_44223 ingen som kör med 100cells metalliska racekattar?lurar på ett par sådana, men det vore ju surt att slänga ut ~6-8000:- om det ändå inte går igenom besiktningen
October 4, 200717 yr comment_44226 ingen som kör med 100cells metalliska racekattar?lurar på ett par sådana, men det vore ju surt att slänga ut ~6-8000:- om det ändå inte går igenom besiktningenrisken är rätt stor att du inte kommer igenom med en sån. Ang Magnaflow så finns det här, http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=12620
October 5, 200717 yr comment_44244 va synd.. får forska mer i det. en skvätt e85 kanske kan göra susen?så tråkigt att byta krysset mot hpipa varje år.
October 10, 200717 yr comment_44437 Kör också med magnaflow... Låter helt klart fint! Blir en BBK H-pipa till sommaren utan kattar...