gugges October 5, 2007 Report October 5, 2007 Är det vanligt med gröntonade rutor runt om på en 67:a ?Mvh Gugge Citera
Ronnie S October 5, 2007 Report October 5, 2007 Jag TROR att det är ovanligt. Jag kikade i Kevin Martis bok "Mustang by the numbers" men kan inte hitta att tonade rutor står specificerade där. Dom flesta andra options finns dock specificerade i exakt hur många bilar som producerades med dom.http://www.martiauto.com/book-1.htm Citera
fast66 October 7, 2007 Report October 7, 2007 Tonade rutor var het klart ett tillval, och om jag minns rätt, alltid monterade om bilen hade air condition. Ganska ovanligt. Citera
ThomasFB October 8, 2007 Report October 8, 2007 Har "grön" tonade rutor på vår 65 Fastback. Det är original fabriksglas runt om. Citera
Skotran October 23, 2007 Report October 23, 2007 Hur är dom tonade? Jag hade blå toningsfilm på mina rutor, riktigt fult gjort, en HT -65 med ac. Citera
fast66 October 23, 2007 Report October 23, 2007 Original är alla 65/66 fastback bakrutor gröntonade. Sidorutorna och framrutan kom med om man valde AC eller separata tillval på rutorna. Även de klara rutorna ser lite gröna ut, men är väldigt bleka om man jämför med riktigt tonade. IIRC så är den tonade framrutan blå/grön utan det (numer) så karakteristisk mörkgröna bandet högst upp. På svensksålda bilar är det ytterst ovanligt med tonade rutor runt om, på bilar importerade från soliga stater - klart vanligare. Ford hade två olika leverantörer av glas - Carlite och Shat-R-proof. Dessa båda rutor passade förstås i gummilisten, men det lite udda är att de hade olika form - Carlite är mer välvd och Shat-R-proof är mer platt....och det är fortfarande ganska ovanlig med tnat glas på en 67a. Varifrån kommer din bil? Citera
Recommended Posts