Gäst October 25, 2007 Report October 25, 2007 jorrå...monterade (själv ) 25 mm spacers på min 95:a med stel bakaxel idag.......WoW....ska jag säga....så mycket bättre väghållning, mindre spårkänslighet o å stabilare gång - för så lite pengar....Rekommenderas inte varmt - utan HOT....... Å så mycket snyggare - bakifrån..... liksom bredare över häcken.... Citera
Peter /Cobra October 26, 2007 Report October 26, 2007 vad har du för bredd & ET på fälgar samt däcksdimmension? På min satt det spacers på när jag köpte den med orginalfälgar.. 255 bak o 235 fram, var helt hopplös i spårena med 1" spacers bak. Citera
Olov October 26, 2007 Report October 26, 2007 25mm spacers är rätt så mycket.. tänk bara på att du får en otrolig belastning på lager och nav.... kan krävas att man tar en extra titt på dom emellanåt.. Citera
Gäst October 26, 2007 Report October 26, 2007 Dimensionerna på däcken ärFram 255/40 ZR 17 Falken ZIEX ZE512Bak 255/45 ZR 17 Firestone Firehawk SZFälgarna orginal cobra -03 (SVT) - det där med ET vet jag inte.Det är skillnad - till det bättre - vad gäller spårigheten. Den går stabilare och uppträder lugnare vid aggresiv körning.Jag är helnöjd.... Citera
freddan302 October 26, 2007 Report October 26, 2007 Köpte ju 25mm H&R spacer till min men jag kunde inte använda dom... Riktiga som man bultar fast i naven med orginalmuttrarna och sen skruvar man fälgen fast i plattan... Hade för breda fälgar så dom kom utanför hjulhusen Så om nån behöver har jag ett par... Citera
KR Motor November 4, 2007 Report November 4, 2007 Spacers är en nödlösning om man köper fälgar med fel offset. Och ska ni köpa såna så rekomenderar jag starkt Manton Racing. Du får dom måttbeställda till ett bra pris. Citera
SakariV8 November 5, 2007 Report November 5, 2007 Mina spacers är från Manton Racing, och kan STARKT rekommendera de. Citera
Recommended Posts