Janne Holm CMC1740 November 3, 2007 Report November 3, 2007 Då man lämnar iväg ett block i detta fall en 302 så använder de ett specialverktyg och pressar in lagrena ett och ett bakifrån.Är det någon här som gett sig på och bytt dom själv med lyckat resultat Jag är personligen en sådan typ som envist säger KAN SJÄLV Men detta kanske är dömt att misslyckas med vad tror niJag har funderat i dessa riktningar att som hjullager frysa dem samt hetta upp blocket något och sedan pressa in dem Citera
Per Berglund November 3, 2007 Report November 3, 2007 Du KAN SJÄLV! Lagren sitter inte alls så hårt man kan tro.Jag har svarvat till en axel som jag använt och knackat in lagren med.En mekanisk verkstad gör en sån till dig för någon 100ing eller om du kanske faktiskt har en själv! Kom bara ihåg att alla lager är olika så den måste göras så den passar alla Citera
Janne Holm CMC1740 November 3, 2007 Author Report November 3, 2007 Tackar det stärkte mitt självförtroende Med sunt bondförnuft och stor försiktighet kommer man långtJag har som granne en mekanisk verkstad så jag ska nog be dem svarva upp ett lämpligt verktyg så ska det nog inte gå fel Varför jag ska byta lager var att två av dem har tappat lite bitar så det har nog gått hett till Citera
JH November 5, 2007 Report November 5, 2007 Precis som Per säger kan du göra det själv.Jag har ett verktyg som man kan både pressa ur och i lagren med, så slipper man slå. Jag vet inte det gör någon skillnaden mot att slå, men jag fick för mig att pressa är skonsammare. Citera
429SCJ-R November 6, 2007 Report November 6, 2007 Glöm inte att kontrollmäta lagren efter monteringen Citera
Recommended Posts