Per Berglund November 14, 2007 Report November 14, 2007 Idag pröva jag göra en standard sökning på ordet Mustang på Google.Jag blev ganska häpen över att vi ligger överst!Jag har gjort väldigt enkla registreringar på sökmotorerna och hemsidan och ändå ser det ut så här.Ännu mer konstigt är ju att Ford inte kommer förän 8'e plats och det bara är svenska sidor för detta.Sökmotorerna har förvisso förfinats. Kanske rent av känner av vad jag tänker på! Är det fler som får samma resultat? Citera
Holger November 14, 2007 Report November 14, 2007 Jag förmodar att du använder google.se? Då är det ju inte konstigt om svenska sidor prioriteras.Att denna sidan ligger överst visar att ni har gjort ett absolut kanonjobb vad gäller texterna som visas på startsidan och vad gäller länkar inom sajten. Citera
Holger November 14, 2007 Report November 14, 2007 Cookies?Vet inte.Det som används primärt är webbläsarens språkinställning och TLDn som du använder (google.se).Har cookiesarna inflytande? Någon som vet? Citera
Per Berglund November 14, 2007 Author Report November 14, 2007 Rätt Holger!När jag ändrar språket till Engelska så blir resultatet annorlundaDäremot är det ingen skillnad om jag rensar kakor och historianFörst nu inser jag att jag måste missat massor av godis tack vare detta!!!Så alla som söker om Mustang i USA bör alltså ändra språket på sökmotorn!Att skriva in www.google.com räcker inte! Citera
Per Berglund November 14, 2007 Author Report November 14, 2007 Jag använder Eniro som startsida på jobbet och här spelar inte språkinställningen roll!!Där ligger vi först iallafallOBS! De 3+3 första träffarna räknar jag inte eftersom det är sponsrade länkar. Dom betalar för placeringen alltsåHmmm gäller att tänka till tydligen nuförtiden Citera
Holger November 14, 2007 Report November 14, 2007 Japp, Google-rankning är en liten vetenskap i sig.Men det spelar ingen roll - ni är mycket bra med sidan! Citera
ThomasFB November 14, 2007 Report November 14, 2007 Trubbel med uppladdningen. Bara att städa bort Citera
Recommended Posts