PEKS CMC 2150 November 21, 2007 Report November 21, 2007 Har börjat få problem att start min stang. Alltid när den är kall. Startmotorn går runt och allt låter bra men ingen start. Gasar jag när jag medans jag försöker starta går den igång men dör så fort jag släpper gasen. Luktar bensin också. Efter några försök kan den gå igång men senaste gången sved det i hjärtat varje gång jag försökte och inte lyckades så nu har jag inte rört den på ett tag.Tacksam för tips som kan hjälpa mig Citera
masken November 21, 2007 Report November 21, 2007 Hade liknande problem på en annan bilmodel & det var tändspolen som var fel den gången.,Har du kollat gnistan?masken Citera
PEKS CMC 2150 November 21, 2007 Author Report November 21, 2007 Har inte kollat gnistan men så fort jag får igång den så är det inga problem så att det skulle vara gnistan låter konstigt om nu inte gnistan förändras. Citera
masken November 22, 2007 Report November 22, 2007 När motorn är kall så får den mer bensin vilket gör att det behövs lite mer energi för att antända gnistan.Det kan vara så att spolen är halvdålig? Masken Citera
grufman November 22, 2007 Report November 22, 2007 kolla om tomgångsmotorn har fastnat i stängt läge.. händer ibland Citera
PEKS CMC 2150 November 22, 2007 Author Report November 22, 2007 Tack för tipsen. Ska ta en titt på både tändspole och tomgångsmotorn.Var sitter tomgångsmotorn? Har en verkstadshandbok. Kan tomgångsmotor heta idle engine eller något på engelska? Citera
Arild Grønnevik November 22, 2007 Report November 22, 2007 Den heter "engine ideler" tror jeg. Jeg ville sjekket om batteriet har nok strøm, jeg har vært ute for at startmotoren har gått nesten som vanlig, men hjernen har ikke fått nok spenning... Citera
PEKS CMC 2150 December 9, 2007 Author Report December 9, 2007 Det var tomgångsmotorn som fastnat. Nu funkar det perfektTack för hjälpen! Citera
Recommended Posts