Jump to content

Recommended Posts

Hej, är det nån som har något bra tips på hur man kan få bort ratten från rattstången. Det står i handboken att det bara ska vara att dra rätt ut, men jag lovar att jag drar loss rattstången från torpedväggen innan den släpper!!! Jag har ingen avdragare men det ska väl inte behövas?

Hej!,

Lossa muttern men plocka inte bort den helt. Dra i ratten samtidigt med att du viker ratten från sida till sida (tryck up/ner på ratkransen), då brukar det släppa i navet. Muttern kvar på rattstången säkrar att du inte slår ut tänderna eller hamnar i baksätet när ratten släpper........

Kan dock som du säger sitta så hårt att avdragare är enda lösningen.

Good luck!

Mvh/Anders

Jag plockade av ratten för ett år sen ungefär och slet och drog och vickade under en hel vecka, använde t o m en planka innanför rattkransen och en domkraft som jag satte mot rattstången men den ville inte släppa.

Till slut så åkte jag förbi en verkstad där jag känner lite folk och hörde ifall de hade en rattavdragare, fick låna en dagen därpå och ratten lossnade på ett kick.

Rekomenderar starkt att du försöker få tag på en rattavdragare, väldigt lätt och smidigt och ingen risk att du flyger bakåt om du till slut lyckas vicka/dra loss den.

Mvh

Alex