Jump to content

Recommended Posts

Jorå. fart finns nog så det räcker! Otroligt agressiv motor, har gått 10.12 på strippen med denna maskin... Håller på för fullt och försöker få den besiktigad, kan nog stöta på problem pga stegar å bur!

//M

Ja jag såg att den verkar vara i fint solit skick med tanke på den gått på strippen.

Såg den några gånger i sommras på Black Smith här i Eskilstuna men då hoppade och stånka den mest.

Kan ju varit enkla feljusteringar just vid det tillfället

Men det är ju Thoressons gamla bil!! Ett stycke svensk Superstockhistoria! Vad du än gör med bilen så gör inget dumt. Det är en väl fungerande Superstocker som gått fantastiskt fint genom åren! Hoppas få se den tillbaka i S/SSdepån framöver. Tror många med mig skulle bli mycket glada i så fall. Det är ingen barnlek att få en bil att gå som den gjort... Tro mig, jag vet.

Minns första gången jag såg den på bana, jag höll på att tappa hakan som han växlade...åkte ju manuell...

/Jocke

Visst är det Thoressons gamla bil, ett riktigt grymt bygge faktiskt...allt ser mycket genom arbetat ut! Ska bli intressant å få köra en bil med lite seriöst grepp å traction. Den manuella lådan är tyvärr borta, sitter en Coan C-6 låda med transbrake i den nu! Motorn är en 427 crossbolt bottendel som är fodrat till 428 borr(ss regler).. Cuntz & Craft har gjort toppar å insug efter konstens alla regler, 428 stålvev....

Hoppas kunna få köra lite tävlingar i sommar :D !!!

//M