Jump to content

Bilden i toppen av forumet?


Jocce

Recommended Posts

Bilden på den röda mustangen med tjejen som ligger längst upp i forumet, är det en bild som nån medlem eller så tagit eller bara en inhämtad bild från nätet?

Nyfiken för den e juh tagen i studio, och mest nyfiken om det är nån medlem som ar tillgång till studio stor nog för bil?

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Dodge has announced pricing for the 2008 Challenger SRT8 at $37,995, with dealers taking orders starting December 3. The SRT8 will each have a numbered dash plaque and 6.1 liter V8; only three colors, black, silver, and orange, are available. Pricing for the other models, which are certain to be less expensive, will be announced later.

Uppdateringen var den 3 dec, så man lär nog få vänta en stund.

Den röd,blå,vita var ju grymt snygg,riktigt elak, blir trångt i kalsongerna när man ser den :-- .

Jag personligen tycker att det ser illa ut med stora alufälgar på en jänk.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det var antagligen därifrån Ford hämtade stripen till Grabbern (minus texten då förstår)

Fast det verkar som om det fanns en annan stripe också. Den här bilden kommer från Mustang Grabber registret.

GraphicsExpress351stripe.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hej Nenne.

Fan nu har du rätt igen :oops: , jag har grävt lite bland minna

papper o böcker, side stripe var framtagen till Boss302 1969

och inget annat, samma stripe användes endast i reklam 1970. 8)

Boss stripen blev sedan av en annan typ som ingen missat. :?8)

Stripen som slutar upp under bakspegel 1970 blev option och

har trots det knappt används av någon beställare. ;)

Tror jag skall försöka använda den på en annan 70a ;)

Link to comment
Share on other sites

Efter lite mer sökande så har jag sett att enligt både Grabber registret och en artikel i Pony Express sektionen i Mustang Monthly oktober 2006, så har stripen som slutar under backspegeln inget med Grabber Mustanger att göra, och egentligen var det inte ett regelrätt option heller. De ingick i "Mustang Special Appearance Striping Kit", ett paket som Ford skickade ut till handlarna för att hjälpa dem sälja "vanliga" sportsroofs (antingen med nuffrorna 302 eller 351 nedanför backspegeln). Det fanns tydligen två versioner av kitet, dels den som slutar under backspegeln, dels en rak som den på Twister och Sidewinder Specials, plus 10 ARI Pace Cars (5 kabbar och 5 Mach 1:or).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...