Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har följande kod på vänster sida precis efter dörrstolpen ej stansat i skärmen utan på plåten inåt motorn. 21RD2 (R kan vara ett N).Sedan på framskärmarna står det TK (eller X)-4-6-A.

Vilken färg eller ytskydd ska vara på bladfjädrar,bromsok-bromsskjöld,styrleder,bärarmar etc original på en -65.

Tack för alla svar!!

Posted

Tack för infon Lars och John!.Koden stämmer skitbra för min bil! Men ska skärmarna fram ha någon märkning?? Var hittar man mer märkning på bilen,tänker på typ dörrar och annan plåt?

Var får man tag i sådan olja som ska vara på bromsar o dylikt. :D

Posted

Jepp, i stort sett all plåt har nån form av datumkod.

På dørrarna har jag for meg att det bruker sitta under dørkledselen. Så om du skal hitta den får du ta av panelen. På framskermene sitter dom vanligvis midt på, der du skruvar dom fast i bilen.

Olja, Bromsolja. Dom flesta bensinstasjoner har vel det even i Sverige :?::roll::lol:

John

Posted

Bromsolja John? Om Du menar bromsvätska så skulle jag inte använda det som ytbehandling, bara om det är meningen att det ska rosta.

För det var väl ytbehandling och vad som ska vara på och inte i bromsoken frågan handlade om?

Posted

Du har helt rätt Nenne om att det var ytbehandlingen jag menade.

Tack John för infon om dateringen om dörrarna och dylikt.Hoppas jag kan hjälpa dig en annan gång.

Stämmer rätt bra med den infon du gav mig om dateringen för min bil är daterad till den 28 apr. ;)