elboy cmc 388 Posted December 29, 2007 Report Posted December 29, 2007 Lite funderingar hur det kan bli så här på ny planat svänghjul och ny koppling,tryckplatta mm som körts ca 10-15 mil.Kan det bara svänghjulet som är ojämt ändå? Quote
hgz Posted December 30, 2007 Report Posted December 30, 2007 Hej!Vet inte om det här går att överföra till kopplingar, men i den här texten så finns det iaf bilder på en bromsskiva som uppvisar likartade fläckar, och vad det beror på.. Läs & begrunda.. http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtmlMvh Herman Quote
elboy cmc 388 Posted December 30, 2007 Author Report Posted December 30, 2007 Skadorna ser lika ut. Dock så borde koppling och tryckplatta klara av orginal hk tycker jag. Bara för att man gör en 11a då och då så borde väll inte sakerna brinna upp? Quote
1096 Posted December 30, 2007 Report Posted December 30, 2007 Ser ju skumt ut, men av någon anledning verkar det ju ha slirat och blivit varmt igen. Var de härdade ytorna helt bortsvarvade på svänghjulet vid återmontering? Om inte vilket kan vara svårt om härden gått djupt och samtidigt inte ta för mycket, kan man få samma resultat väldigt fort men 10 - 15 mil låter lite väl bra. Om det inte högg ända från början. Quote
FastMagnus Posted December 30, 2007 Report Posted December 30, 2007 Hej Tvättade du av leverans fettet på tryckplattan? gör man det+ att man putsar av svänghjulet med grovt sandpapper så ska det inte misslyckas Quote
elboy cmc 388 Posted January 1, 2008 Author Report Posted January 1, 2008 Ytorna var helt rena dock högg kopplingen från start. Tog bort ca 1.5mm på svänghjulet då det var spår i det. Sen Feljusterad kopplingsvajer vet jag inte så mycket om. Den själv justeras väll när man använder kopplingen fösta gången? Fick lyfta lite på pedalen och sen tog den fint tyckte jag dock högg. Något man måste göra själv ?Tack för svaren så länge. Quote
ThomasFB Posted January 1, 2008 Report Posted January 1, 2008 Urtrampningslagrets frispel mot tryckplattans fingrar?Kopplingsarmen /gaffeln bör inte ligga under spänning då pedalen är fri.Eller har den hydraulisk koppling? (känner inte Ford så bra ) Quote
elboy cmc 388 Posted January 1, 2008 Author Report Posted January 1, 2008 hmm? Kopplingsarmen /gaffeln den blir ju ganska så stum då man har självjusterat koppligen. Inte hydraulisk koppling... Måste vara fler som har bytt koppling på sinna mustanger som borde veta..... Quote
elboy cmc 388 Posted January 3, 2008 Author Report Posted January 3, 2008 Så mångs som besökt sidan men så få svar... Hmm någon måste veta. Quote
ThomasFB Posted January 3, 2008 Report Posted January 3, 2008 Helt klart att något är knasigt, men lite svårt att jobba på distans....Urtrampningslagret skall inte rotera då kopplingspedalen är släppt. Skevt svänghjul eller tryckplatta, eller båda, paketet felmonterat eller pallar inte för motoreffekten...Där har du alternativen-- Quote
NightRider Posted January 7, 2008 Report Posted January 7, 2008 Pilotlagret i anden pa vevaxeln kasst kanske? Da hugger kopplingen direkt aven med nya grejor. Quote
CMC 1061 Berra Posted February 27, 2008 Report Posted February 27, 2008 Sånt där är svårt svar exakt rätt på. Men dom tips du har fått låter bra.Såg att hade svarta fläckar på svänghjulet. Hoppas dom inte fanns där när mont allt ihop. Sådanna är inte bra att ha. Kolla att allt löper bra tillbaka. så inget kärv finns med. Eller test med en lite häftigare lamell. Kanske lite högre fjäder tryck. Du kanske är lite hård i din kör stil. Eller alldeles för mjuk. Det är lätt att det blir så om slirar för mycket. Eller när man är för hård med lite för mycket var vi start. Blir det lätt att bränna. Lycka till hoppas att det löser sig. Berra Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.