Jump to content

Tillverka extranyckel


ErikC

Recommended Posts

Nu har då jag lyckats bli av med min extranyckel till min 06:a. Jag har redan 2 "tomma" nycklar som varken är tillskurna eller kodade. Är det nån som vet var man kan vända sig för att göra det?

Kan man skära till dom hos en vanlig nyckelbutik, och sen lämna in till nån för kodning?

Grufman: Vad tar du för detta jobb?

Nånsom använt sig av nån annan för samma jobb?

Tack!

Mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

Nu har då jag lyckats bli av med min extranyckel till min 06:a. Jag har redan 2 "tomma" nycklar som varken är tillskurna eller kodade. Är det nån som vet var man kan vända sig för att göra det?

Kan man skära till dom hos en vanlig nyckelbutik, och sen lämna in till nån för kodning?

Grufman: Vad tar du för detta jobb?

Nånsom använt sig av nån annan för samma jobb?

Tack!

Mvh Erik

Slipa dom hos en låssmed så kommer du hit och får det inprogrammerat. Vi tar 875kr för det och gör det medan du väntar. Ta med alla nycklar. Ingen tidsbokning behövs normalt sett men ring när du är påväg.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick själv beställa min kopia från Nyckelkopia och de slipade den mot bilder tagna med min mobilkamera.

Jo det är sant, jag trodde inte mina öron när de sa att de skulle slipa in den med hjälp av dessa bilder som jag skickade mest för att de skulle hitta rätt "original" ämne.

Ford Hedbergs i Malmö var inte helt engagerade i att ta fram ämnet tyvärr ska tilläggas!!! :roll:

Men de kodade in allt snabbt och lätt och stoooor eloge till Nyckelkopia för den passade som handsken!!! :D

Kostnaden för allt inklusive omprogrammering var väl ungefär som Grufman skriver även där.

Link to comment
Share on other sites

Nu har då jag lyckats bli av med min extranyckel till min 06:a. Jag har redan 2 "tomma" nycklar som varken är tillskurna eller kodade. Är det nån som vet var man kan vända sig för att göra det?

Kan man skära till dom hos en vanlig nyckelbutik, och sen lämna in till nån för kodning?

Grufman: Vad tar du för detta jobb?

Nånsom använt sig av nån annan för samma jobb?

Tack!

Mvh Erik

Slipa dom hos en låssmed så kommer du hit och får det inprogrammerat. Vi tar 875kr för det och gör det medan du väntar. Ta med alla nycklar. Ingen tidsbokning behövs normalt sett men ring när du är påväg.

Så gör vi, jag hör av mig!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
nån som vet var man kan beställa en till larm dosa till bilen? är en 05a

samt går det att koda om den gammla och den nya till samma?

Finns hos oss. Brukar ligga på runt 700kr. I vår katalog står det hur man kodar in den.

Link to comment
Share on other sites

Hittade nyckel och fjärrkontroll på Ebay undrar om det fungerar i Sverige?

Buy It Now- $19.94

Mvh Evert

Ja, om det står att det skall passa din bil så gör det nog det. Fjärren kodar man in själv, men nyckeln måste slipas och programmeras. Kan göras hos oss eller hos en fordhandlare. Vissa nyckelverkstäder kan även klona nycklar, men det är olämpligt eftersom den "gamla" nyckelkoden då ligger kvar i bilen = den gamla nyckeln kan då fortfarande användas om någon hittar den typ.

Link to comment
Share on other sites

okej, undrar lite. det du skrev om att nyckel kan programeras om. hur går det till? och vad tar ni för det? om man nu har tappat en nyckel. kan ni då programera om den nyckeln jag har kvar så att den endast fungerar? är en 05a

Link to comment
Share on other sites

okej, undrar lite. det du skrev om att nyckel kan programeras om. hur går det till? och vad tar ni för det? om man nu har tappat en nyckel. kan ni då programera om den nyckeln jag har kvar så att den endast fungerar? är en 05a

Man måste ha 2 nycklar vid programmering, bilen går inte att starta med bara en tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...