Jump to content

Recommended Posts

Ursäkta min okunskap men frågar man inte så kan man inte lära :D Jag har en 67 ht med 289 som läcker i bakre vevaxeltätningen. Nu till min fråga, går det att byta utan att lyfta ur motorn eller går det möjligen att komma åt att byta genom att lyfta ur lådan c4. :oops:

Du behöver nog inte alls ta bort varken låda eller lyfta motor.

Nu är inte jag 100% säker på om 289'an har samma tätning som 302 men på 302 är bakre tätningen tillverkad i 2st halvor.

Tätningen i sig är av en stålkärna omgiven av neoprengummi.

För att få dit den behöver du få isär bakere vevlager överfallet....

Men kolla upp först om det är denna typ av tätning.

Eller om någon annan vet här?

Det är helt rätt samma packning på 289an lossa tråget och ta dän bakre ramlageröverfallet och sen får du ta en smal skruvmejsel och knacka på packningen så att den följer med runt vevaxlen( skit smidigt)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...