Jump to content

Blivande mustangägare


Daniel Strand

Recommended Posts

Nu har det äntligen blivit affär. En sprillrans ny Mustang GT 2008 cab, Dark Candy Apple Red. Bilen beräknas vara reggad och körklar v12-13.

När Vi får bilder på den kommer jag att lägga upp dessa här.

Det tråkiga är att det antagligen kommer att vara skitväder när vi ska hämta den (brukar vara det vid den tiden). Att köra den från Stockholm till Växjö i salt och skit, lockar inte. Är det någon som känner till någon fraktfirma som kör med täckta biltransporter?

/Daniel & Jenny

Link to comment
Share on other sites

Nu har det äntligen blivit affär. En sprillrans ny Mustang GT 2008 cab, Dark Candy Apple Red. Bilen beräknas vara reggad och körklar v12-13.

När Vi får bilder på den kommer jag att lägga upp dessa här.

Det tråkiga är att det antagligen kommer att vara skitväder när vi ska hämta den (brukar vara det vid den tiden). Att köra den från Stockholm till Växjö i salt och skit, lockar inte. Är det någon som känner till någon fraktfirma som kör med täckta biltransporter?

/Daniel & Jenny

V.12-13 är det vår, solen skiner, saltet är borta, caben nere. Kan inte bli bättre med en sväng till Växjö :D

BTW, grattis till Mustangköpet !

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en fin bil.... :P

Å så kommer du ju att passera Lammhult - du vet där du måste sakta ner till 50 (är svårt i en Musse). Meddela när du passerar - så står fikat framme...

Sen har du flygrakan - söder om Lammhult och där är det inte fri fart - men lätt att glömma bort... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Grattis till en fin bil.... :P

Å så kommer du ju att passera Lammhult - du vet där du måste sakta ner till 50 (är svårt i en Musse). Meddela när du passerar - så står fikat framme...

Sen har du flygrakan - söder om Lammhult och där är det inte fri fart - men lätt att glömma bort... :oops:

Jo, Lammhult har jag ju varit i några gånger.... , är uppvuxen i den lilla hålan....

Bor utanför Växjö men jobbar på Steelform, så bilen hittar själv däremellan. Har sett dig i krokarna runt jobbet ibland. Är du i närheten, så titta förbi mitt skrivbord.

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tyvärr hittades ingen färdigtillverkad bil i USA som uppfyllde våra önskemål. Istället beställdes bilen direkt från fabrik, vilket innebär en ännu längre väntan.

Bilen började få liv den 11 februari, och väntas vara hos bilfirman i USA runt den 20 feb. Sen ska den bara åka lite båt över sjön. Förhoppningsvis är bilen körklar här i Sverige någon gång april-maj.

Chansen för bra väder har nu stigit, så Vi hoppas nu på att det ska gå att köra hem den.

Link to comment
Share on other sites

Vad blev det för tillval på bilen? Låt höra :-)

Vår nya familjemedlem kommer att ha följande options:

-Dark Candy Apple Red

-Black Vinyl Roof

-Dark Charcoal Interior

-Automatic Transmission

-18" chromed Aluminum Wheels (Bullit fälg, kromad och 18") :D

-Comfort Group

-GT Apperance Package

-Interior Upgrade Package

-Active Anti-Theft System

-Shaker 500

-Woven Charcoal Aluminum Instrument Panel

Link to comment
Share on other sites

Vad innehåller comfort group?

Sätesvärme på båda framstolarna, elstol passagerare och nåt med backspegeln som jag inte har fattat!

Man kanske slipper texten objects in mirrors...

;)

fast den texten finns väl inte längre?

Link to comment
Share on other sites

Vad innehåller comfort group?

Sätesvärme på båda framstolarna, elstol passagerare och nåt med backspegeln som jag inte har fattat!

Man kanske slipper texten objects in mirrors...

;)

fast den texten finns väl inte längre?

"Corvettes in mirrors are slower than they appear".....

Link to comment
Share on other sites

Hej, och grattis till ett härligt bilköp!

Att längta är skönt och jobbigt. Jag vet.

En liten fråga om taket; vad är "Black Vinyl Roof"? :roll:

MVH/Magnus

Det finns två olika typer av tak på cabbarna. Ett där taket är av vinyl och ett av en typ av tyg. Tygtaket anses vara mer exclusivt, men är svårare att sköta.

Mewn det spelar ingen rol vad man har för typ. Det ska ju ändå vara nerpackat på en sådan här bil 8)

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

Vad innehåller comfort group?

Sätesvärme på båda framstolarna, elstol passagerare och nåt med backspegeln som jag inte har fattat!

Enligt Fords hemsida innehåller Comfort Group:

-Heated driver and passenger seats (eluppvärmda stolar fram)

-6-way passenger seat (elmanövrerad passagerarstol)

-Electrochromic mirror with compass (Självavbländande innerspegel med inbyggd kompass)

Link to comment
Share on other sites

Vad innehåller comfort group?

Sätesvärme på båda framstolarna, elstol passagerare och nåt med backspegeln som jag inte har fattat!

Enligt Fords hemsida innehåller Comfort Group:

-Heated driver and passenger seats (eluppvärmda stolar fram)

-6-way passenger seat (elmanövrerad passagerarstol)

-Electrochromic mirror with compass (Självavbländande innerspegel med inbyggd kompass)

Elstolar...det var inte illa det.

Link to comment
Share on other sites

Grattis till nya bilen. En nyfiken fråga, vad landar kalaset på?

Har du köpt den direkt i USA via en lokal återförsäljare?

Då har du den hemma lagom till dom första riktigt goa vårdagarna. ;)

// Håkan

Link to comment
Share on other sites

Grattis till nya bilen. En nyfiken fråga, vad landar kalaset på?

Har du köpt den direkt i USA via en lokal återförsäljare?

Då har du den hemma lagom till dom första riktigt goa vårdagarna. ;)

// Håkan

Bilen är köpt via Exclusive Cars som ordnar med allt. Vi har bara listat hur vi vill ha bilen. Den blir antagligen dyrare än om vi skulle ta hem den själva, men samtidigt slipper man mycket huvudbry. Prislappen för bilen ligger ganska högt för en vanlig dödlig som mig själv, men man lever bara en gång.....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nu har vi äntligen hämtat vår nya familjemedlem. Körde från stockholm hem till växjö i fredags. Vi hade iallafall inte tur med vädret.... så vi vet att torkarna fungerar :x

Litet smakprov på bilen när vi hämtade den, fler bilder kommer senare.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...