MadMac November 18, 2003 Report November 18, 2003 Håller nu på & renoverar min mustang som bäst. Men nu har jag sprungit på ett litet problem. Jag får inte tag på rätt svart färg till motorutrymmet i min 68 FB. Slog upp koden i min mustangrestoration handbook. Boken säger följande:"Use reconditioning black #B8A1713A" - Jaha sade killen i färgaffären & skrattade. För gammal färgkod. Är det någon som vet en modernfärgkod som matchar rätt svarta nyans eller var man kan beställa denna färg??? Gärna i närheten av Karlskrona då jag bor där.MvhMarcus Citera
Taifun38 November 19, 2003 Report November 19, 2003 Følgende mix har jeg sett og er meget bra i forhold til original;1liter svart bas+ 1kg mattningspasta=silkematt svart. Hvis du bestiller silkematt svart hos fargehandleren uten å spesifisere blandingen så blir den ofte for blank. Citera
MadMac November 22, 2003 Author Report November 22, 2003 Tack för tipset. Jag har även fått ett tips härifrån att man kan använda wurzer sprayfärg orginal, sidenmatt. Finns i stort sett på alla mekonomen mm. Den skall vara 99% rätt. Citera
pools November 22, 2003 Report November 22, 2003 Hej!Kolla in denna sida: www.SKEVAB.se Beställ en katalog, du kommer att behöva den. Citera
MadMac November 22, 2003 Author Report November 22, 2003 Tack för tipset. Där fanns det godsaker. Citera
rossander November 23, 2003 Report November 23, 2003 Hej!Är det samma halvmattsvarta kulör som används på alla andra svarta detaljer, tex. pedalställ, handbroms mm? Citera
MadMac December 6, 2003 Author Report December 6, 2003 Vet faktiskt inte om det är samma kulör. Osäker. Men jag tror att det borde vara det. Får kolla lite i min restuarationsbok lite & återkomma senare. Citera
Recommended Posts