bjornpersson January 19, 2008 Report January 19, 2008 Hej!Jag har en 1970 HT med 351C som ska rulla till våren. Nu sitter det original gammal rotor och brytare och en standard 2-port förgasare.Ingen tävlingsprestanda behövs men jämn och trevlig gång önskas och kanske några extar hästar.Tips på prisvärd uppgradering ?Finns det några "kit" här hemma eller utomlands ?Tack på förhand! Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 19, 2008 Report January 19, 2008 Ignitor, Edelbrock 500-600 om du byter till fyrport vill säga, annars tycker jag att du köper en packningsats med div extra delar till den förgasaren du har och renoverar upp den till att börja med. Det finns inget bättre än en Fordförgasare som är anpassad till den motorn du har. Citera
bjornpersson January 20, 2008 Author Report January 20, 2008 OK tack!Ingnitor - om an utgår från original. Vilka delar behövs ?Räcker det med grundpaket för någon tusenlapp eller behövs tex SECOND STRIKE IGNITONBOX, Pertronix för flera tusen till ?Allt jag vill är att få jämnare gång och bli av med brytarna. Citera
Lars Oscarsson cmc383 January 20, 2008 Report January 20, 2008 Hej.IgnitorI, första generationen räcker gott till en originalmaskin. Citera
maberg January 20, 2008 Report January 20, 2008 Hallo! Vill Du göra det lätt, kan Du lämna förgasaren till "Carbguy", dom totalrenoverar den med garanti och det blir bra.Carbguy c/o Clean Car ABÅrdalavägen 78, lower floor125 40 Älvsjö, SWEDEN+46-8-647 76 10, 8:30-16:30.Deras hemsida: www.carbguy.comMvh, Citera
Tommyax January 20, 2008 Report January 20, 2008 Hej.http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuhttp://store.summitracing.com/partdetai ... toview=skuhttp://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku,,,,är vad du behöver.//Tommy. Citera
bjornpersson February 9, 2008 Author Report February 9, 2008 Hej.IgnitorI, första generationen räcker gott till en originalmaskin. Hej igen!Sitter och sammanställer andra vågen av inköp ... Ignitor - ska det vara single point eller dual point ?Har hittat följande tre modeller av Ignitor II:V8 Single PointV8 Dual PointDual Point w/ vacuumTack! Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 10, 2008 Report February 10, 2008 Hej.Det går bra med den också men då måste du ha tillhörandetändspole för att den skall fungera rätt. Citera
cantona February 12, 2008 Report February 12, 2008 heiSatte selv inn petronix ignitor 1 isteden for dual point stifter i fjor. Byttet også gasser til edelbrock 600 m el choke. Veldig fornøyd. Bilen starter lett og går mye jevnere. Jeg har en lett trimmet 302.mvhRune Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.