Jump to content

skillnad mellan 351c och 400


micke cmc247

Recommended Posts

HEJ !

DEN FÅR PLATS.MEN 400 C HAR INTE SAMMA VÄXELLÅDS INFÄSTNING(BULTMÖNSTER) SOM 351 C. DU MÅSTE HA EN LÅDA FRÅN 351 M/ 400/ 429 / 460.DOM HAR SAMMA BULTMÖNSTER. HAR INTE SAMMA MOTORFÄSTEN HELLER.ATT FÅ UT 300 HÄSTAR ÄR INGA STÖRRE PROBLEM.VANLIGTVIS TAR MAN KOLVAR FRÅN EN 351 C,MEN FÖR ATT DOM SKA PASSA MÅSTE MAN LÄGGA BUSSNINGAR I LILLÄNDEN PÅ VEVSTAKEN.400 C HAR GRÖVRE KOLVBULT. SEN ETT EFTERMARKNADS INSUG FÖR 4V.SEN HAR DU EN TREVLIG VRIDMOMENTS MOTOR.HAR TYVÄRR INGA KORT.(SÅLDE MIN MOTOR FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN )

M.V.H THOMAS

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
HEJ !

DEN FÅR PLATS.MEN 400 C HAR INTE SAMMA VÄXELLÅDS INFÄSTNING(BULTMÖNSTER) SOM 351 C. DU MÅSTE HA EN LÅDA FRÅN 351 M/ 400/ 429 / 460.DOM HAR SAMMA BULTMÖNSTER. HAR INTE SAMMA MOTORFÄSTEN HELLER.ATT FÅ UT 300 HÄSTAR ÄR INGA STÖRRE PROBLEM.VANLIGTVIS TAR MAN KOLVAR FRÅN EN 351 C,MEN FÖR ATT DOM SKA PASSA MÅSTE MAN LÄGGA BUSSNINGAR I LILLÄNDEN PÅ VEVSTAKEN.400 C HAR GRÖVRE KOLVBULT. SEN ETT EFTERMARKNADS INSUG FÖR 4V.SEN HAR DU EN TREVLIG VRIDMOMENTS MOTOR.HAR TYVÄRR INGA KORT.(SÅLDE MIN MOTOR FÖR NÅGRA VECKOR SEDAN )

M.V.H THOMAS

vet du vad det är för komp på dess två motorer? och vad får man för komp i en 400m med 351c kolvar? vad skiljar på motorfästerna?

//NightMaaN

Ps håller på med 400m i musse projje....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
är det någon som har testat stoppa i en 400 motor i en -73???

får den plats??? någon som har kunskap och kanske bilder på 400 motor???

vad ska göras för att nå 300 hk i en 400 motor???

Farsan undrar (per_johansson)

Jag har precis stoppat i en 400c, i en -73.

Den är ju lite högre, därmed lite bredare.

Headersen blir trångt med. men det går!(har dock inte pillat dit dom än :oops: )

Jag har en fmx. bytte bara sprängkåpan til en 400.

Link to comment
Share on other sites

spånar vidare här lite...

thomas skriver:

SEN ETT EFTERMARKNADS INSUG FÖR 4V.

jag har lite dålig koll på 4v / 2v.. men det du menar är ett snyggt insug till en lagom stor 4-portare lr?

det som ska plockas i motorn i nuläget är en vassare kam ( tips på vad man ska ha för durationer / lyft)

insug + fugge ( tips?)

ev oxå headers.. ska mäta lite och se om det går få i... =)

fresten.. passar 351c headers?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...