Jump to content

Recommended Posts

Jag har monterat 1" sänkningsblock mellan fjäder och bakaxel.

Detta påverkar pinjongvinkeln men var går gränsen?

Vad som händer när den är fullständigt åt he..te vet jag av egen erfarenhet när jag slet ut ett knutkors på 2 timmar på Anderstorp!

Att pinjongen ska vara rak eller lite nedåt har jag förstått men hur känsligt är det på en gatbil? spelar nån grad hit och dit nån roll. hur ska jag göra?

Tror inte det spelar så stor roll med sänkt 1 tum

Har själv haft 1 tum sänkningsblock i 2 år :D

Det blir väl som att köra med passagerare hela tiden ;)

Vinkeln mot knutkorset blir visserligen annorlunda men

kan det verkligen spela så stor roll

måste väl ändå vara tuffare på en "skogsbil" där

verkligen knutarna får jobba i olika vinklar

Sen slog det mig att om man lossar "U-bultarna" när man sänkt

bilen och riktar in axeln mot kardan så kan det väl inte ha någon

som helst betydelse

du kan få problem med vibrationer men ca 2 grader tål dom.

men det är enkelt avhjälpt fins schims att köpa 2-4 grader.

och ska man göra något så känar man på att göra det ordentligt.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...