CMC 1061 Berra February 8, 2008 Report February 8, 2008 Hejsan! Hoppas att alla i detta forum är som jag. Med i noreply@bensinskatteuppror.se För att visa våra politiker. Att sluta och bara mjölka bilismen, på skatte pengar. Läste alldeles nyss ett nytt försök med att höja bensinen. Med över en krona. Eller vad tycker ni? Berra Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 8, 2008 Report February 8, 2008 Ja det är nu vi får veta att vi svenskar är tystlåtna, kanske dax attleverera lite usch ujuj framför riksdaghuset , Sveriges största vuxendagis . Citera
CMC 1061 Berra February 8, 2008 Author Report February 8, 2008 Ja det tycker jag med. Säg till om vi ska tillsamans åka in och slänga lite svinskit på våra såkallade politiker. Jag vill inte bara tippa skit utanför. Vill helst komma in och dumpa skit på deras kontor. Jag är jä---igt trött på dom små svinen.Berra Citera
streetsaleen February 8, 2008 Report February 8, 2008 det är du inte ensam om politiker e falska människor Citera
pineman February 8, 2008 Report February 8, 2008 Så trött på allt vad politiker o skatter heter. Dags att ta ut näven ur fickan och tala om var skåpet ska stå.Biltullar likaså, röstade blått med löftet om att tullarna skulle bort, men så vart det ju inte. Sedan som egenföretagare så görs det bara svårare o dyrare för oss. Arbetsgivar avgig´fterna höjs o höjs trots lovat sänkt.Nä nästa gång så förselår jag att vi startar ett Musse parti, då vet man vad man ska rösta på.Trevlig helg.......... Citera
Lars Oscarsson cmc383 February 8, 2008 Report February 8, 2008 Lugn Berra tänk på hjärtat, jag är inte främande för grejen det funkar kanske bara Frankrike, vi blir nog bara två, andra tycker säkert att det är så bra så som det är. Citera
CMC 1061 Berra February 8, 2008 Author Report February 8, 2008 Tack för omtanken. Tänker ta en liten konjak till kaffet och andas lungt o fint. Så frun inte blir orolig. Citera
Lars Brisman February 8, 2008 Report February 8, 2008 Jag har ett krav som iaf gäller oss med gammelbilar.I paritet med skattebefrielsrelsen för bilskatt (bilar 30+)så betalar vi bara s.k. registerhållningsavgift.Samma sak måste gälla bränslet!!Med den glasklara konsekvensen måste vi få tankavåra stackars gammelbilar till priset av ca kr 4.20 kr/liter (och ingen moms på detta!).Det är väl inte mer än rättvist?Lasse B Citera
CMC 1061 Berra February 11, 2008 Author Report February 11, 2008 Kommer det att komma mustang parti. Då har man inga som helst problem med att rösta. Jag känner mig vilsen i den världen.Så jag är en som hoppar hit och dit. Så fram med ett musse parti.Jag stöder detta. Berra Citera
lagbrant February 11, 2008 Report February 11, 2008 Kan vi inte bara samla ihop ett gäng muskelbilsfantaster (inte bara ett problem för mustangägare) och lägga lakritsremmar runt riksdagshuset, sagerska huset och rosenbad?Det kanske inte hjälper så mycket men det skapar i alla fall uppmärksamhet och debatt. Ni som har tillgång till dyngspridare är ju såklart välkomna också! Citera
CMC 1061 Berra February 11, 2008 Author Report February 11, 2008 Det är jätte bra att det fins flera mäniskor som har uppmärksammat, bensin skatte terrorn. Hopas att blir många många fler. Jag tror på deras agerande. Men dom behöver ännu mera stöd från oss bilister. men som sagt man vill ta saken i egna händer. Och en massa svinskit på dom. Fast då kommer polisen. Och sen får man stå där med hundhuvudet, och se dum ut. Nää en hel eller flera miljoner mäniskor. Som trycker på och skriver klago brev. Funkar nog bäst. Samtidigt får dom mycket att göra. Så dom inte kan hitta på mer skit åt oss, stakars bilister. Man börjar undra om det är bilismen som håller det här landet flytande. Eller?Berra. Citera
Laslo February 12, 2008 Report February 12, 2008 Undrar just om svensson är kapabel till den gradens civil olydnad som skulle krävas för att blockera trafikplatser runt landet med sina fordon, eller om det är funderingar som håller sig till tv-soffan?20 kr litern? Citera
Svedis February 12, 2008 Report February 12, 2008 Tyvärr finns väl knappast ett enda exempel i historien där politikerna tagit hänsyn till folket??? Och knappast heller när det lyckats med ett mindre uppror. Det hjälper väl inte mot politiker som fortfarande tror att Berta i Åsele kan ta tunnelbanan till Ica!! Citera
ThomasFB February 12, 2008 Report February 12, 2008 Tyvärr finns väl knappast ett enda exempel i historien där politikerna tagit hänsyn till folket??? Det hjälper väl inte mot politiker som fortfarande tror att Berta i Åsele kan ta tunnelbanan till Ica!! BBBBINGOOO! Det kan bli en lång väntan och en del letande, om man står på torget och ämnar ta tuben "Jockmokk-Gällivare-Kiruna". Allt tänkande är väldigt huvudstadscentererat numera. Citera
Knugen February 12, 2008 Report February 12, 2008 Politiker gör allt i största välmening, vi vanliga människor är för dumma och begriper inte vårt eget bästa, därför är de så snälla och fattar beslut som bara politiket tycker om... Citera
Knugen March 12, 2008 Report March 12, 2008 Hittade ett litet klipp om vårat klimathothttp://www.goshout.com.au/pls/goshout/g ... p_code=hot Citera
Simon G March 13, 2008 Report March 13, 2008 Hittade ett litet klipp om vårat klimathothttp://www.goshout.com.au/pls/goshout/g ... p_code=hotJa de var ju också ett sätt att se de... Citera
CMC 1061 Berra March 13, 2008 Author Report March 13, 2008 Ett sätt som visar att alla skiter i detta. Typ bad jävlar. Det borde vara skatt på dom med som badar. och på båtar, cyklister gångtrafikanter. Alla ska vara med. Inte bara bilister. Fram med mera skit. Så ska jag fixa transporter för att tippa detta. Så kan dom trava runt i detta. Dom små grisarna. Till politiker.Berra Citera
Recommended Posts