arilau cmc1680 February 19, 2008 Report February 19, 2008 köpte en duab 183 mig ,3fas. hur är den svetsa utan gas skulle vara skönt slippa flaskan .blir det tillräckligt bra.ska användas till mustang plåt. Citera
bjornpersson February 19, 2008 Report February 19, 2008 Hej!Jag köpte en MIG som klarar både gas och utan. För att testa så köpte jag flusstråd och provade att svetsa plåt och några profiler.Utan gas såg det ut som om det blivit kortslutning i en elcentral eller nåt. Med gas helt OK svetsfogar. Jag lyckades alltså inte utan gas.Gas rekommenderas starkt!Hittar jag mina provbitar så skickar jag ett foto ... Citera
JH February 19, 2008 Report February 19, 2008 Jag tror att de flesta skulle rekommendera skyddsgas. Problemet är inte att ha gasen till utan att få rätt ström, trådmatning och lagomt gasflöde. Kör heller inte med för tunn tråd som jag blev rekommenderad en gång, utan använd 0.8, och kalibrera istället inställningarna för tunnplåt Citera
Jonasm February 19, 2008 Report February 19, 2008 Jag tror att de flesta skulle rekommendera skyddsgas. Problemet är inte att ha gasen till utan att få rätt ström, trådmatning och lagomt gasflöde. Kör heller inte med för tunn tråd som jag blev rekommenderad en gång, utan använd 0.8, och kalibrera istället inställningarna för tunnplåtHar du en 220V mig, så rekommenderar ja 0,6 tråd just för att den kräver mindre kräm (sröm)Medans en 380V mig är de lite svårare just för att de blir för mycket kräm. Citera
arilau cmc1680 February 19, 2008 Author Report February 19, 2008 okei gas är nog bättre ,var i södra stockholm kan jag hyra flaskan.ari Citera
Janne Holm CMC1740 February 19, 2008 Report February 19, 2008 Hyra gasflaskor blir dyrt i längden bättre och köpa en 5 litersKanske ett kryptiskt svar men så är det Citera
Jonasm February 19, 2008 Report February 19, 2008 Nu finns de även 15 l att köpa med klocka Den kostar lite mer i inköp, men kostar nästan lika mycket som en 5a att fylla Citera
bänkis February 26, 2008 Report February 26, 2008 Köp en kolsyretub istället. Billigare gas och funkar lika bra. Citera
Janne Holm CMC1740 February 26, 2008 Report February 26, 2008 Köp en kolsyretub istället. Billigare gas och funkar lika bra.Är det inte så att en van svetsare kan hantera kolsyra i stort sätt lika bra som med mison och argon, men för en ovan blir det lite svårare då det fräser och spottar mer med kolsyra.Bara vad jag hört har själv bara kört med argon och mison samt sådan häringa "flusstråd" Citera
Leffe N cmc712 February 26, 2008 Report February 26, 2008 okei gas är nog bättre ,var i södra stockholm kan jag hyra flaskan.ariHär kan du leta dig fram till det ställe som ligger närmast:http://www.aga.se/international/web/lg/ ... agase.nsf/http://www.airliquide.se/sv/forsaljning ... mesright=0 Citera
Recommended Posts