FastMagnus February 20, 2008 Report February 20, 2008 http://www.retrobuilt.com/snygg? ful? fräck? Citera
thirtyfour February 21, 2008 Report February 21, 2008 Hade nog hellre sett detta på min panel...Dvs sittandes i denna : Citera
streetsaleen February 21, 2008 Report February 21, 2008 Men e inte den Terlingua modellen utrustad med V6:a o kompressor? har för mig jag läste det i tidningen Mustang Monthly. Citera
Simon G February 21, 2008 Report February 21, 2008 Jepp de är en V6a i den som levererar med kompressor ca 375hk.... Mums! Citera
thirtyfour February 22, 2008 Report February 22, 2008 Men e inte den Terlingua modellen utrustad med V6:a o kompressor? har för mig jag läste det i tidningen Mustang Monthly. Jo det är det, men jag tänker på det estetiska och lite bakgrunden till detta med Terlingua bilarna, fräckt och rått helt enkelt.En tävlingsbil för gatan mer eller mindre är ju filosofin... Citera
streetsaleen February 22, 2008 Report February 22, 2008 Men e inte den Terlingua modellen utrustad med V6:a o kompressor? har för mig jag läste det i tidningen Mustang Monthly. Jo det är det, men jag tänker på det estetiska och lite bakgrunden till detta med Terlingua bilarna, fräckt och rått helt enkelt.En tävlingsbil för gatan mer eller mindre är ju filosofin... Ja det kan jag hålla med om, det är en intressant bakgrund om Terlingua teamet, o för o inte tala om bilarna e så dom brutalt snygga. Citera
FastMagnus February 23, 2008 Author Report February 23, 2008 http://www.dallasmustang.com/page/terlinguamustang.html Citera
streetsaleen February 23, 2008 Report February 23, 2008 Den hade vart fint o ha hemma i garaget Citera
FastMagnus February 23, 2008 Author Report February 23, 2008 historien om terlinguaTerlingua är en liten stad i västra Texas nära den Mexicanska gränsen. På tidigt 60-tal köpte Carroll Shelby 223000 tunnland med mark som var full med stora harar mestadels. Shelby och hans vänner brukade jaga och köra där med sina dirt bikes. Så Shelby bestämde sig för att namn ge ett av sina racing teams efter ranchen i Terlingua. Bill Neale blev inblandad för att rita en loga till teamet. Tanken var att använda logan som man hade sett i europa med lejon örnar osv. Bill berättar att han valde haren för att jackrabbits är en stor del av texas kulturen.Shelby gillade det svarta och gula vilket resulterade i att shelby frågade Bill om han kunde hjälpa honom med lackeringen av 67 års Trans am mustanger. det var då som Bill adderade på Terlingua racing logo på bilarna.fortsätter översättningen sen om intresse finns! Citera
Recommended Posts