Jump to content

Recommended Posts

Men e inte den Terlingua modellen utrustad med V6:a o kompressor? har för mig jag läste det i tidningen Mustang Monthly. :?

Jo det är det, men jag tänker på det estetiska och lite bakgrunden till detta med Terlingua bilarna, fräckt och rått helt enkelt.

En tävlingsbil för gatan mer eller mindre är ju filosofin... :twisted:

Men e inte den Terlingua modellen utrustad med V6:a o kompressor? har för mig jag läste det i tidningen Mustang Monthly. :?

Jo det är det, men jag tänker på det estetiska och lite bakgrunden till detta med Terlingua bilarna, fräckt och rått helt enkelt.

En tävlingsbil för gatan mer eller mindre är ju filosofin... :twisted:

Ja det kan jag hålla med om, det är en intressant bakgrund om Terlingua teamet, o för o inte tala om bilarna e så dom brutalt snygga.

historien om terlingua

Terlingua är en liten stad i västra Texas nära den Mexicanska gränsen. På tidigt 60-tal köpte Carroll Shelby 223000 tunnland med mark som var full med stora harar mestadels. Shelby och hans vänner brukade jaga och köra där med sina dirt bikes. Så Shelby bestämde sig för att namn ge ett av sina racing teams efter ranchen i Terlingua. Bill Neale blev inblandad för att rita en loga till teamet. Tanken var att använda logan som man hade sett i europa med lejon örnar osv. Bill berättar att han valde haren för att jackrabbits är en stor del av texas kulturen.

Shelby gillade det svarta och gula vilket resulterade i att shelby frågade Bill om han kunde hjälpa honom med lackeringen av 67 års Trans am mustanger. det var då som Bill adderade på Terlingua racing logo på bilarna.

fortsätter översättningen sen om intresse finns!