Jump to content

Avgassystem


Pelle Bäck

Recommended Posts

Har fått för mig att det är exakt samma system... Bara märkningen som skiljer.

Rätta mig gärna om jag har fel!

Pernolf?

Har kört Steeda på både min gamla -05 GT och på min -07 GT500. Är ganska nöjd, det enda som kan vara lite störande är ett visst "drone" runt 2000 rpm i landsvägsfart.

Sök på youtube, många lägger ut klipp på sina musse-avgassystem!

Link to comment
Share on other sites

Sök på youtube, många lägger ut klipp på sina musse-avgassystem!

Har försökt med det själv nyligen och det som slår mig är att alla använder kameror som kostat runt 2000kr... Ljudkvaliten klarar inte av ljudet som en V8 producerar utan det distar mest. För att inte tala om hur det låter om man försöker filma min bil med billig kamera. :D SLP Loudmouth låter! :--

Link to comment
Share on other sites

Är det någon som vet vad det är för skillnad på Ford racing Axle Back och Steeda Axleback Exhaust System vilket låter snällast?

Pelle Bäck

Både Steeda och Ford Racing tillverkas av Borla, men ser lite olika ut. Ford Racing är lite mer påkostat med en tjockare rullad kant på utblåset samt Ford Racing loggan i relief. Ljudmässigt är de dock mycket lika. Personligen tycker jag ändå att SLP Loudmouth låter bäst (men också mest...).

Vi har alla tre i lager, vilket som är bäst är ju som vanligt en fråga om tycke och smak.

När det gäller drone vid 2K så kan man minska fenomenet genom att montera så att piporna sticker ut några cm från karossen. Nästan alla mustangsystem har lite resonans vid ca 2000 rpm dock.

Svante

Link to comment
Share on other sites

Personligen tycker jag ändå att SLP Loudmouth låter bäst (men också mest...).

När det gäller drone vid 2K så kan man minska fenomenet genom att montera så att piporna sticker ut några cm från karossen. Nästan alla mustangsystem har lite resonans vid ca 2000 rpm dock.

Svante

'

Kan bara hålla med. :D

Resonansljud vid 2000 varv har jag med. Men det är skit man får ta så att säga. :D Det uppstår ju endast vid gaspådrag så man råkar ju bara ut för det vid acceleration eller uppförsbackar när man kör landsväg eller motorväg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
När det gäller drone vid 2K så kan man minska fenomenet genom att montera så att piporna sticker ut några cm från karossen. Nästan alla mustangsystem har lite resonans vid ca 2000 rpm dock.

Svante

Har prövat med att flytta ut piporna ett par centimeter, mer gick inte. Dock, resonansen var kvar med oförminskad styrka + att regplåten började vibrera och föra oväsen. Dessutom är det mycket snyggare när piporna slutar jäms med ! BTW, jag har Ford racing axleback, låter mulligt !!

Ska isolera trunken med asfaltsmattor och se om det hjälper. Har någon försökt ?

Återkommer med resultat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...