Lassemålare CMC 2071 February 23, 2008 Report February 23, 2008 Satt och handlade lite på E-bay härom kvällen och såg något som fickmig att hajja till. trimchipp 20-30 Hästar för 10 dollar, suck nog för jag vet att det går att plocka säg 10% effekt ökning på moderna sugmotorer men inte för 70 spänn. Är det någon som har provat alltid kul att få höra om det.Personligen tror jag att det är bluff, men jag kan ha fel, har hänt förr. MVH Lasse Citera
ThomasFB February 24, 2008 Report February 24, 2008 Var försiktig här. Det går att plocka 10-20 "hästar" genom att "lura" boxen att tolka sensorernas information felaktigt, eller genom att skippa informationen helt. Ett riktigt "trimprogram" är lite mera avancerat än så...Personligen skulle jag akta mej, åtminstone om jag chippade en mera avancerad prestandamotor (läs: BMW, Porsche, Audi, MB). Det kan resultera i brända ventiler, skadad topp, sönderbränd kat mm.Ett gammalt jänkejärn är kanske mera förlåtande. En bredbandslambda + laptop visar nog hur ett dylikt "ica-chip" funkar. Om man kan läsa motorns funktion är det väl tämligen riskfritt att testa.IMHO. Citera
Mohlin February 24, 2008 Report February 24, 2008 Det finnsen tråd i ämnet, vi har alla konstaterat att det är en bluff! Citera
Lassemålare CMC 2071 February 24, 2008 Author Report February 24, 2008 Ja då var det som jag trodde bara BLUFF. Boxen till min Saab kostade 9.000 spänn Tack så mycket. MVH Lasse Citera
ThomasFB February 24, 2008 Report February 24, 2008 Det finns en tråd i ämnet, vi har alla konstaterat att det är en bluff!Aha- sorry. Är det den tråden där man konstaterar att endast förtändningen justeras med hjälp av ett motstånd? Trodde det var mera avancerat program än så. Tar tillbaka mitt inlägg angående 10-20 hp i det här fallet. Citera
Peter /Cobra February 24, 2008 Report February 24, 2008 går säkert att optimera lite med ett chip..men du kan ställa tändningen själv några grader, har även läst att det ska ge lite i vissa fall att putta upp soppa trycket lite lite.man ska inte tro på allt man läser ( http://www.turbonator.com ) Citera
Lassemålare CMC 2071 February 24, 2008 Author Report February 24, 2008 Jag trodde inte att man kunde göra det själv på en såpass nybil utan att man styrde sådant i boxen. Ere möjlig att använda stroboskoplampa. MVH Lasse Citera
Peter /Cobra February 24, 2008 Report February 24, 2008 jappta bort spout kontakten.. grå liten pryl som sitter ungefär vid MAFen (finns en tråd om detta) ställ tändningen på t.ex 12' lr 14', orginal är 10'edit: här http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... hp?t=12356 Citera
Lassemålare CMC 2071 February 24, 2008 Author Report February 24, 2008 Tackar och bockar MVH Lasse Citera
Recommended Posts