FastMagnus February 29, 2008 Report February 29, 2008 headersna går riktigt nära startmotorn nu, klarar startmotorn värmen i längden? jag ska även ha bandage om headersna också för värmen skull Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Report February 29, 2008 Du kan få problem. men det är inte säkert. Men för säkerhets skull. Så är bandage eller en skyddspåt inte fel att andvända. Berra Citera
Lassemålare CMC 2071 February 29, 2008 Report February 29, 2008 AHHHHH Startmotor sånt skit det är bättre att springa igång bilensom Flinta, det ger än jäkla massa motion också!!!!!! Skämt och sido tror inte att startmotorn gillar en alltför het omgivningKanske skulle sätta en liten skyddsplåt för. Men jag kan ha fel, det har hänt. MVH Lasse Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Report February 29, 2008 Nej du har inte fel. Min rktiga som hängt med i många många år. Pajade till slut och jag gick till hansen köpte en ny, priset är otrligt billigt.Men den höll inte en säsong. Jag hade lindat mina heeders. Och det hjälpte inte. Så jag skaffade en ny från X Parts. Var dyrare. Men mina problem finns inte mer. Men jag kör fortfarande med lindade heeders.Startmotorn är en mycket mindre, men med kraftigare utväxling.Så den ligger inte ens nära avgas systemet.Berra Citera
FastMagnus February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 Nej du har inte fel. Min rktiga som hängt med i många många år. Pajade till slut och jag gick till hansen köpte en ny, priset är otrligt billigt.Men den höll inte en säsong. Jag hade lindat mina heeders. Och det hjälpte inte. Så jag skaffade en ny från X Parts. Var dyrare. Men mina problem finns inte mer. Men jag kör fortfarande med lindade heeders.Startmotorn är en mycket mindre, men med kraftigare utväxling.Så den ligger inte ens nära avgas systemet.Berrahar tittat på en sådan start också. men vill inte handla en sån nu. pga av att jag satsar på vxl-låde byte nästa vinter om ekonomin finns så blir 5 alt 6 vxl. det blev ju insprutning i vinter + en hög med andra detaljer Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Report February 29, 2008 Fast Mangnus. Jag tycker att du lindar och gör allt för att få dit en skyddsplåt. Så borde du bli säker. Berra Citera
FastMagnus February 29, 2008 Author Report February 29, 2008 bara startmotorn överlever sommaren så är jag väldigt nöjd Citera
CMC 1061 Berra February 29, 2008 Report February 29, 2008 Ja om du gör detta och inte har massa missljud ifrån den så borde den klara sig. Citera
Peter /Cobra March 1, 2008 Report March 1, 2008 Så här gjorde jag, väldigt enkelt o har funkat bra än så länge.http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... rt=0#57809 Citera
Lassemålare CMC 2071 March 1, 2008 Report March 1, 2008 Peter det ser bra ut, och hålla över sommaren???????? Det går väl Ann o'm man badar i stålar. Men du kanske skall renovera hela drivlinannästa år, då är det bra om den håller över sommsren MVH Lasse Citera
CMC 1061 Berra March 1, 2008 Report March 1, 2008 Jag tycker att det var en mycket snygg lösnig. Ser mycket proffsig utBerra Citera
Recommended Posts