Jump to content

Blinkning vid låsning?


Simon G

Recommended Posts

Blinkar era bilar till i blinkersen när man låser dem? Våran gjorde de innan Von Brauns bytte styrbox (hade tydligen lånat box från en cab o satt i våran i väntan på leverans) men nu blinkar den inte, dock tutar den om man trycker två gånger.

Link to comment
Share on other sites

tyvärr finns det ingen dokumentation på varför det finns en skillnad, iallafall inget jag har hittat. ska kika vidare. Det är dock känt ATT det finns skillnader.

Det KAN vara så att den som installerat den nya boxen inte programmerat in den. För det måste göras. Antingen genom att "suga ur" informationen ur den gamla boxen, eller att lägga in koder från en hemsida som ford har. Koderna är unika för varje bilindivid och berättar för boxen vilken typ av utrustning osv bilen är försedd med.

Link to comment
Share on other sites

Vore kul o få tillbaka den funktionen. Men när jag frågade Von Brauns sa de bara att den funktionen inte fanns på denna boxen, men å andra sidan så har jag en känsla av att de inta alltid har full koll. :?:shock:

Kul om du hittar nåt matnyttigt Grufman! :)

/Simon

Link to comment
Share on other sites

Vore kul o få tillbaka den funktionen. Men när jag frågade Von Brauns sa de bara att den funktionen inte fanns på denna boxen, men å andra sidan så har jag en känsla av att de inta alltid har full koll. :?:shock:

Kul om du hittar nåt matnyttigt Grufman! :)

/Simon

om man gjorde boxbytet utan att programmera boxen så blev det garanterat fel. Så du kan ju alltid fråga vilken diagnosdator dom använde för ändamålet.

Link to comment
Share on other sites

Jag vet faktiskt inte om dom programerade om boxen. Men de sa att denna boxen skulle vara anpassad för bilen. Den jag hade under tiden var ju det inte, den hade ju cabbe mm.

Själva bytet tog inte många sekunder men jag kommer inte ihåg om de plugga in datorn efteråt... :? Detta var ju trots allt för nästan två år sedan. ;)

Allt annat funkar ju, de e bara den detaljen som jag saknar... :D

Link to comment
Share on other sites

Jag plockade fram as-built data för din bil med chassienummer:

1ZVFT80N555104312

GEM: 726-01-01 0000 0020 90DF

Dom där tre sista gruppkoderna skall matas in i databoxen, annars funkar den inte som den skall. När databoxen är ny innehåller den inga koder, så den måste programmeras. det följer dessutom med en stor gul lapp "PROGRAMMING REQUIRED" när man köper den.

Link to comment
Share on other sites

Ok låter ju krångligt för en vanlig dödlig. ;) Fast du har vänt på två siffror i VIN, 4312 ska va 4132 men tack i alla fall. :)

Men frågan är ju om de inte är så att boxen som sitter i inte har den "funktionen"? Eller ska alla boxar ha de?

Link to comment
Share on other sites

Ok låter ju krångligt för en vanlig dödlig. ;) Fast du har vänt på två siffror i VIN, 4312 ska va 4132 men tack i alla fall. :)

Men frågan är ju om de inte är så att boxen som sitter i inte har den "funktionen"? Eller ska alla boxar ha de?

My bad ;)

Svårt att säga om boxen har det eller inte, men oavsett, boxen skall programmeras, av en anledning. Gör man programmeringen löser man antagligen problemet. Din närmsta fordhandlare kan programmera in den åt dej. Car Tech i ystad har rätt utrustining eller Jarl Elowsson i göteborg har den också.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...