Jump to content

Sååå mycke mer jobb än väntat !!!!


Recommended Posts

Fler än jag som gör stora plåtrenoveringar??

Jag är så fruktansvärt trött på renovera gammal plåt så jag spyr på det snart. Är så nära att hänga ner bilen från snurrställningen på pallbockar efter några år upphängd. Men det dök upp lite mer rostlagning när jag blästrade den....tappade sugen....

Går att se lite hur renoveringen fortskrider: http://web.comhem.se/stackell

Jag ska ALDRIG ge mig på en bil igen där golv och inretrösklar är bortrostat

Link to comment
Share on other sites

Hej

Känner igen det där... när man börjar så tänkar man det här är snart gjort! Sedan när man tagit bort något som var dåligt så hittar man mer sen hittar man mer sen hittar man....

Det är bara att jobba på!

Ser iallafall bra ut så långt!

/Tony

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ja man vet aldrig vad som döljer sig under ytan, en tröst är

att när det väl är lagat (svetsat ) så är det en grej mindre

att göra, som tröst kan jag bara säga, kör på även om det

tar emot du kommer att bli glad för det du gjort när du är

klar. :shock::)

Glöm inte heller att du faktiskt får många härliga komentarer

när du är ute åker efter allt slit, kan garantera att du kommer

att få massor av posetiva sådana bara när du stannar för att

tanka. 8)

Ge inte upp, gör som jag brukar säga till många som renoverar,

blir den inte färdig tills i vår så kanske den blir klar till i höst,

även den årstiden finns det lite tid kvar att njuta av sitt slit. ;)

Link to comment
Share on other sites

Tack för upp muntran !!!

Näää jag ska inte ge upp....men jag får muta mig själv för o åka ner till garaget..hehe...

Ska grundlacka inom en vecka är planen, ska slipa ner alla svetspunkter runt golv o balkar i helgen sen ska den maskeras o lackas med epoxygrund, tror att jag får lite ny energi när det börjar likna något. Så jag hoppas att jag kan lägga den slutliga färgen undertill snart bara jag får blandat till rätt röda som den grundmålades med på fabrik. Sen ska den hängas av vaggan och ställas på pallbockar och då kommer det nog att kännas att jag kommit en bit framåt

Link to comment
Share on other sites

Bilvärlden är full av tappade sugar.

Det är långt från alla som orkar genomföra en helrenovering, många bilar byter ägare både 2 och 3 gånger innan det blir klart.

Kämpa på så fixar du det.

Känslan när man kommer fram till montering är rena glädjeruset. Tänk när du tar dom nylackade fjädrarna och skruvar ihop med den renoverade bakaxeln, hänger upp det i nya bussningar, drar nya bromsrör...

Vita monteringshandskar och ren overall, då är lyckan fullständig.

För att inte tala om ögonblicket ( som faktiskt kommer - jag lovar! ) när du backar ut bilen ur garaget för första gången.

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

Kul att höra att det rör på sig, då kanske du finns i garaget om jag är ute och åker. Jag lovar att det blir roligare när grunden kommer på, skickar med ett par bilder som som visar detta. Skönt när man kan gå direkt från garaget till matbordet utan att tvätta händerna :)

Link to comment
Share on other sites

Fler än jag som gör stora plåtrenoveringar??

Jag är så fruktansvärt trött på renovera gammal plåt så jag spyr på det snart. Är så nära att hänga ner bilen från snurrställningen på pallbockar efter några år upphängd. Men det dök upp lite mer rostlagning när jag blästrade den....tappade sugen....

Går att se lite hur renoveringen fortskrider: http://web.comhem.se/stackell

Jag ska ALDRIG ge mig på en bil igen där golv och inretrösklar är bortrostat

Hej Anders

Kul att du tagit tag i mussen

Ett riktigt hästjobb framför dig ;);)

Vi kanske ses på Elmia

Link to comment
Share on other sites

Jaa!! det är väl så att man ska inse sina begränsningar ;)

Hade själv ett "projekt" 64½ svensksåld en av dom första i delar i 24 år tills jag :cry: äntligen isåg att det aldrig skulle bli nåt åkbart av det hela :cry::cry:

Sålde allt och köpte nåt som det bara var att vrida om nyckeln på och åka.

Har inte ångrat nåt utan njuter av varje sekund i min cab.

Link to comment
Share on other sites

Tack för upp muntran!!!

Kommer från garaget nu, slipat svetsar hela kvällen och lyckas banka i huvudet i en balk så jag har kommit på flera nya svordommar.

Jag kommer att vara i garaget ganka mycke i helgen så är du ute och åker Pelle så är det bara o komma förbi.

Japp klar jag måste till Elmia o kolla......

Uppmuntrande o få höra från görans inlägg när det är som tyngst att jobba vidare på rosthögen......24år i delar o sälja allt....hehehehehe....jag ger inte upp även om tanken slår mig ibland, typ ikväll när vinkelslipen gick för fullt och man står o gnager på samma ställe och ser inget slut.....

Link to comment
Share on other sites

Logga in för att kommentera

You will be able to leave a comment after signing in



Logga In Nu
×
×
  • Create New...