RoTe Posted March 12, 2008 Report Posted March 12, 2008 Har precis varit och besiktat mustangen i Librobäck (Uppsala).Fick en ganska ung trevlig kille. Han började med att justera halvljuset på ena sidan då det stod lite högt. Sedan upp på lyften:Bes: "Det var inte många ljuddämpare här inte... Du vet att det är krav på minst en?"Jag: "Hm, nej det hade jag ingen aning om."Sedan fick jag en muntlig bra att veta på en spindelled.Vid provkörningen:*gasar upp till 2500 varv*Bes: "Det låter ju inte så högt det här va?"Jag:"Nej"*gasar upp till 3000 varv*Bes: "Jag tycker kattarna dämpar rätt bra jag, eller hur?Jag: "Jo"Bes: "Man kan ju inte ha en V8 som inte hörs!"Jag: "Hehe, nej, det stämmer."Sedan fick jag ett blankt papper och åkte därifrån med ett leende. Quote
Lars Oscarsson cmc383 Posted March 12, 2008 Report Posted March 12, 2008 Nu vet vi en som är, en glad Mustang ägare, hoppas du fårnjuta i många sköna mil. Quote
Punkan Posted March 12, 2008 Report Posted March 12, 2008 Härligt....finns inget värre än en grinig besiktningsman Quote
AJ Posted March 12, 2008 Report Posted March 12, 2008 Har precis varit och besiktat mustangen i Librobäck (Uppsala).Fick en ganska ung trevlig kille. Han började med att justera halvljuset på ena sidan då det stod lite högt. Sedan upp på lyften:Bes: "Det var inte många ljuddämpare här inte... Du vet att det är krav på minst en?"Jag: "Hm, nej det hade jag ingen aning om."Sedan fick jag en muntlig bra att veta på en spindelled.Vid provkörningen:*gasar upp till 2500 varv*Bes: "Det låter ju inte så högt det här va?"Jag:"Nej"*gasar upp till 3000 varv*Bes: "Jag tycker kattarna dämpar rätt bra jag, eller hur?Jag: "Jo"Bes: "Man kan ju inte ha en V8 som inte hörs!"Jag: "Hehe, nej, det stämmer."Sedan fick jag ett blankt papper och åkte därifrån med ett leende. Så du har inga ljuddämpare ? Hur f-n låter det ? Quote
RoTe Posted March 13, 2008 Author Report Posted March 13, 2008 Så du har inga ljuddämpare ? Hur f-n låter det ?Nej en 05:a har bara en dämpare per sida längst bak. SLP Loudmouth ersätter dessa dämpare med raka rör. Det låter MYCKET bra! Quote
CMC 1061 Berra Posted March 13, 2008 Report Posted March 13, 2008 Grattis och så ska du ha många sköna mil, med din nybes Musse.Berra Quote
flames^ Posted March 13, 2008 Report Posted March 13, 2008 ljuddämpare är ju fegt, sånna har inte jag heller och ingen har skrivit nått hittintills.... Quote
Gtttggg Posted March 14, 2008 Report Posted March 14, 2008 Jag har också en dämpare per sida. Det blev ingen anmärkning senast när förra ägaren hade min bil men i år ska jag besiktiga den första gången så det blir intressant hur det blir.... Quote
Recommended Posts