Jump to content

P-ljus mystik


Recommended Posts

Jag skall erkänna direkt el är min svagaste sida,nu ere gjort. :oops::oops::oops::oops:

Men jag råkade ut för en lustig sak idag när jag monterade dom nya

framljusen. jag borrade hål i blinkers armaturen och satte in p-ljusen

blev snyggt och fint. :P

Men när jag prövade ljuset så funkade p-ljuset perfekt problemet var bara att dom lös även när halvljuset var tänt ock så ska det väl inte vara.

Observera jag har använt dom trådar som gammla ägaren hade instalerat

men med nya lamphållare, sånadäringa lamphållare som man sätter båda

trådarna på. :idea::roll:

Kan det vara felet, måste jag gjorda i karossen i stället för att ha två trådar till lampan. :?::?::?::?::?:

Om inte det är felet vad kann det då vara. :?::?:

Och vad säger besiktningen om dom råkar lysa samtidigt med halvljuset blir det typ ombesiktning för en sådan skitsak. :roll::roll::roll:

Vojvojvoj

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

VV-förordningen 23:14 säger att man skall kunna åtskilja parkeringsljus från positionsljus vid ett lux av 11.6 (Dagsljus i april). Eller för att citera direkt från hemsidan.

"Fordon vars längd överskrider 3. 85 meter skall vara försett med varandra oberoende positionsljus (s.k. parkeringsljus) som lätt kan avsklijas vid en ljusmängd ej mindre än 11.6 lux (Norm SKF 14:09).

Avikelser kan i förekommande fall tillåtas då parkeringsljus - av fabriksleverantören orginalinstallerats med ett kabeldjup mer än 0.75 mA.

Svensk Bilprovning ärger rätten att - vid registreringsbesiktning - fastställa vad kan anser vara fabriksmonterat. Registreringssökande äger rätt att framföra bevis att så är fallet. Vid tvist äger registeringssökande rätt att besticka besiktningsman. Dock tillfaller alltid - vid händelser av tvist 25% av bestickning till vägverkets oberoende tjänsteförättare."

Jepp - så är det ;)

Link to comment
Share on other sites

Vid tvist äger registeringssökande rätt att besticka besiktningsman. Dock tillfaller alltid - vid händelser av tvist 25% av bestickning till vägverkets oberoende tjänsteförättare."

Jepp - så är det ;)

Äntligen får vi nån ordning på Bilprovningen. Jag hörde förresten att nästa år

ska man kunna besiktiga bilen själv med mobilkameran ock skicka med SMS,

så kan Bilprovningen besluta om den "går igenom" eller inte :P:P

Link to comment
Share on other sites

Vid tvist äger registeringssökande rätt att besticka besiktningsman. Dock tillfaller alltid - vid händelser av tvist 25% av bestickning till vägverkets oberoende tjänsteförättare."

Jepp - så är det ;)

Äntligen får vi nån ordning på Bilprovningen. Jag hörde förresten att nästa år

ska man kunna besiktiga bilen själv med mobilkameran ock skicka med SMS,

så kan Bilprovningen besluta om den "går igenom" eller inte :P:P

Nästa år? Var det inte1/4!!!!! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...