Jump to content

Featured Replies

  • Author
comment_52191
Jocce: Okej, trodde inte det va de som avgjorde om de va så eller inte. Trodde det va så att alla nya bilar va det. Då har vi ett gäng lättnader då eller?

Det är juh firman som har huvudangenturen som ser till att heltypsgodkänna bilen, för att de skall kunna få in alla bilar utan att varje individuell bil skall kunna rulla igenom besiktningshallen innan den tas i treafik, om jag förstått rätt.

Nja, inte lättnader, men kryphål...

Kan viska lite tyst om bland annat däcken då tydligen, men även trim m.m. ;)

/Jocce

comment_52301
Hej, mitt första inlägg på det här forumet!

Funkar den här kombinationen? Eller kommer det att ta i någonstans???

255/35-20 fram. 9" bredd

275/35-20 bak. 10" bredd

Kommer även att montera på en sänkningssats -1,5 tum. http://www.americanmuscle.com/fr-2005-k-springs.html

..eller har någon erfarenhet av detta kit?

//D

Inte helt säker, men tror du bara får på 8,5" brett fram med 20", och då med 255/35-20-däck. Bak blir nog 285/30-20 bäst.

comment_52303
Hej, mitt första inlägg på det här forumet!

Funkar den här kombinationen? Eller kommer det att ta i någonstans???

255/35-20 fram. 9" bredd

275/35-20 bak. 10" bredd

Kommer även att montera på en sänkningssats -1,5 tum. http://www.americanmuscle.com/fr-2005-k-springs.html

..eller har någon erfarenhet av detta kit?

//D

Hade själv FRMC K-springs på min, riktigt bra var dom!

Har du rätt ET på fälgarna så kan du faktiskt köra på 265-275 fram, men det kanske är lite overkill.

Jag skulle aldrig köra på mindre än 255 fram, och 295 bak med dom fälgarna.

comment_52320
Hej, mitt första inlägg på det här forumet!

Funkar den här kombinationen? Eller kommer det att ta i någonstans???

255/35-20 fram. 9" bredd

275/35-20 bak. 10" bredd

Kommer även att montera på en sänkningssats -1,5 tum. http://www.americanmuscle.com/fr-2005-k-springs.html

..eller har någon erfarenhet av detta kit?

//D

Hade själv FRMC K-springs på min, riktigt bra var dom!

Har du rätt ET på fälgarna så kan du faktiskt köra på 265-275 fram, men det kanske är lite overkill.

Jag skulle aldrig köra på mindre än 255 fram, och 295 bak med dom fälgarna.

Attans vilken knäppgök jag är. :roll: Min bil är ju en California Special och vad jag har hört så är den redan sänkt från fabrik. Vore kanon om någon vänlig själ kunde verifiera det?!

comment_52321
Attans vilken knäppgök jag är. Min bil är ju en California Special och vad jag har hört så är den redan sänkt från fabrik. Vore kanon om någon vänlig själ kunde verifiera det?!

Du har helt rätt, och välkommen till klubben! :)

Undra hur många GT CS det rullar i Sverige?

Här har du ganska bra info:

http://www.mustangheaven.com/stangspecs ... pecial.htm

comment_52329
Nej, det blir min första CS. Den känns helrätt! Saknar bara den stora stereon, men men. Det var inte det som avgjorde köpet. På med fetefälgar och avgassystem

(http://www.americanmuscle.com/axexlmo20mug.html) så blir det kanon!

Ahh... Jag trodde du redan hade din hemma och att du skulle ta hem en till eller kanske kände nån som skulle skaffa. :)

Du har ju rätt fina fälgar orginal på din CS =).

Men det är helrätt att fixa till rytandet! Själv kör jag med:

http://www.swedenmustang.com/American-T ... t-Kit.aspx

Jag tror dina kommer låta mer, men jag vill inte ha det FÖR brötit på i min cab. Har du cupé eller cab?

Jag har shaker 1000+ det är bra tryck i det systemet tycker jag. Men inte så bra att jag skulle basera valet av bil på om det sitter shaker 500 el shaker 1000 i bilen.

comment_52332
Det blir den cabbe (så jag kan höra motorljudet ) Din ser ut att ha ett annat scoop på huven? Kan det verkligen vara orginal?

Du är skarpögd! Du har använt ögonen väl när du valt bil också! =)

Hood Scoop är inte standard på GT/CS. Det kommer från GT Appearance Package 54G, som är valfritt att lägga till på sin GT/CS. Med 54G så skall Pony emblem engine cover ingå också vilket jag inte har.

comment_52344
Fan, nu känns mitt scoop fjolligt! Tur att dollarn är låg

Vet inte det, det är ju monterat av ford, så det är ju orginal så sett... Jag spar noga undan alla orginaldelar, jag tycker det är viktigt att man kan återställa bilen. CS har ju potensial att få lite samlarvärde i framtiden skulle jag tro, så var rädd om din bil! :)

  • 2 weeks later...
  • Author
comment_53048

Fick på mina Goodyear Eagle F1 Assymetric i Måndags...

18", 245/45 runtom!

Verkar vara bra, gör GRYM skillnad på bilen, i farter över 200 blir bilen MYCKET stabilare (har jag hört..*host* ;) ).

Verkar även greppa bättre vid instyrning i kurvor m.m.

Skall ut och prova lite mer i helgen :)

Återkommer med rapport ;)

/Jocce

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...