streetsaleen April 10, 2008 Report April 10, 2008 Jag var tvungen att kolla upp endel saker om bilen eftersom jag har beställt en Tune som e anpassad just för min bilVad är en PCM Processor code? e det databox koden?o vad menas med Gear Ratio? är det UtväxlingenMvh Björne Citera
Pernolf cmc 558 April 10, 2008 Report April 10, 2008 den finns en klisterlapp på databoxen där koden står, i fet stil.gear ratio är alldeles riktigt utväxlingen på din bil. Citera
streetsaleen April 10, 2008 Author Report April 10, 2008 Okej, kan man se va utväxligen är på nått lämpligt ställe på bilen eller står det på klumpen på bakaxeln? Citera
tomasaxel April 10, 2008 Report April 10, 2008 Vad kör du med för tuner?Har du mätt prestanda före och efter?Jag kör med SCT Live Wire vilket är kul då man både kan köra 0-100, 400 meter samt mäta hästkrafter och vridmoment =). Citera
Pernolf cmc 558 April 10, 2008 Report April 10, 2008 Okej, kan man se va utväxligen är på nått lämpligt ställe på bilen eller står det på klumpen på bakaxeln?syns väl på klisterlappen som borde sitta vid förardörren?eller på en plåtbit på en av bultarna på bakaxelkåpann.eller så står det i specen på bilen när den såldes(beställdes?). Citera
87gt50 April 10, 2008 Report April 10, 2008 Okej, kan man se va utväxligen är på nått lämpligt ställe på bilen eller står det på klumpen på bakaxeln?syns väl på klisterlappen som borde sitta vid förardörren?eller på en plåtbit på en av bultarna på bakaxelkåpann.eller så står det i specen på bilen när den såldes(beställdes?).[/quote:3g8jory5]Eller så tar man å räknar antalet hjulvarv per kardanvarv. Citera
Daniel Linde April 10, 2008 Report April 10, 2008 Vad kör du med för tuner?Har du mätt prestanda före och efter?Jag kör med SCT Live Wire vilket är kul då man både kan köra 0-100, 400 meter samt mäta hästkrafter och vridmoment =).Är du nöjd med denna?Har man den inkopplad hela tiden i "dataporten" eller hur? Tänkte för det e väl shiftlight o sånt på den. Måste ju vara ivägen kabeln om den hänger o dinglar där?Vad fick du pynta? Är lite sugen. Men har ju en Xcal2 men mja... Sugen sugen //Danne Citera
tomasaxel April 10, 2008 Report April 10, 2008 Är du nöjd med denna? Har man den inkopplad hela tiden i "dataporten" eller hur? Tänkte för det e väl shiftlight o sånt på den. Måste ju vara ivägen kabeln om den hänger o dinglar där? Vad fick du pynta? Är lite sugen. Men har ju en Xcal2 men mja... Sugen sugen Japp, jag är mycket nöjd, jag tycker den fungerar bra!Ja för att mäta de saker som går att mäta måste man ha den asnluten till dataporten som sitter under ratten. Japp den är lite i vägen, men sladden man får med är rätt lång så man kan lägga den i knät, eller i sätet jämte.Vill man ha den fast monterad så finns det fästen att köpa för att fästa på vindruta osv. Monterar man den med ett fäste så ser man ju också till att dra sladden så den inte är i vägen. Citera
streetsaleen April 11, 2008 Author Report April 11, 2008 den finns en klisterlapp på databoxen där koden står, i fet stil.gear ratio är alldeles riktigt utväxlingen på din bil.Sitter klisterlappen med koden gömd på databoxen eller är den synlig? jag såg en vit klisterlapp på databoxen med 4 bokstäver och siffror, kan det va den tro? Citera
streetsaleen April 11, 2008 Author Report April 11, 2008 okej så koden är den jag såg då, med 4 siffror o bokstäver? Citera
pineman April 11, 2008 Report April 11, 2008 tack Va!!! Va var det för siffrer..........................kommer ni ihåg???Trevlig helg Citera
grufman April 11, 2008 Report April 11, 2008 tack Va!!! Va var det för siffrer..........................kommer ni ihåg???Trevlig helg Det är unikt för varje biltyp och kan skilja inom varje årsmodell. Exempel på kod kan vara GTG3 <- ExempelMvh,Fredde Citera
streetsaleen April 11, 2008 Author Report April 11, 2008 tack Va!!! Va var det för siffrer..........................kommer ni ihåg???Trevlig helg Det är unikt för varje biltyp och kan skilja inom varje årsmodell. Exempel på kod kan vara GTG3 <- ExempelMvh,FreddeJag som trodde det skulle va fler siffror o bokstäver men så är det tydligen inte Citera
Pernolf cmc 558 April 13, 2008 Report April 13, 2008 koden bestar alltid av 3 bokst'ver samt en siffra, som jag har fattat det iaf. Citera
streetsaleen April 13, 2008 Author Report April 13, 2008 okej. Hmm men borde de inte va flera bilar som har samma kod då? Citera
Pernolf cmc 558 April 13, 2008 Report April 13, 2008 156250 kombinationer finns, borde racka ganska lange:) Citera
Recommended Posts