Jump to content

Recommended Posts

Hej alla kunniga!

Förhoppningsvis är jag snart mustang ägare,jag undrar om det

finns några vanliga fallgropar som man ska se upp med.

Bilen jag har tittat på är en 94 GT Coupe.

1 ägare han köpte den när han jobbade i Saudi 94,intagen

som flyttgods 95.

Bilen har rullat 9000 mil,frun har haft den som pendlar bil 3 mil

om dan.

Allt är orginal o fungerar,alla klistermärken sitter kvar på skärmar

o dörrar.

Det syns knappt att den är använd invändigt,förutom förrar stolen.

Motorn är 5 liters v8 med manuel låda,jag kunde inte provköra ordentligt

den är inte påställd men vi rullade runt lite i området.

När den stod på tomgång syntes knappt en vibration på motorn,man hörde

bara ett gott muller bakifrån :lol:

Det ända minuset jag kunde hitta(det var ägaren själv som talade om det)

är ABS lampan slocknar inte,finns det nått vanligt fel?

Mvh Henke

Hej alla kunniga!

Förhoppningsvis är jag snart mustang ägare,jag undrar om det

finns några vanliga fallgropar som man ska se upp med.

Bilen jag har tittat på är en 94 GT Coupe.

1 ägare han köpte den när han jobbade i Saudi 94,intagen

som flyttgods 95.

Bilen har rullat 9000 mil,frun har haft den som pendlar bil 3 mil

om dan.

Allt är orginal o fungerar,alla klistermärken sitter kvar på skärmar

o dörrar.

Det syns knappt att den är använd invändigt,förutom förrar stolen.

Motorn är 5 liters v8 med manuel låda,jag kunde inte provköra ordentligt

den är inte påställd men vi rullade runt lite i området.

När den stod på tomgång syntes knappt en vibration på motorn,man hörde

bara ett gott muller bakifrån :lol:

Det ända minuset jag kunde hitta(det var ägaren själv som talade om det)

är ABS lampan slocknar inte,finns det nått vanligt fel?

Mvh Henke

sannolikt inget dyrt fel... sannolikt

Nu står hästen i garaget.

Första intrycket var vad har jag nu gjort det går fan inte att

att köra den(kör v70 2,5T automat)kopplingen är stenhård

o jag får kärringstopp hela tiden.

Envis som man är så maler jag på o visst får jag klämm på den

till slut o då är den ju inte så dum ändå,första v8 jag kör om man inte räknar in lastbilar o det gör vi ju inte här :)

2 saker har jag dock kommit underfund med som ska

ändras,utväxlingen är kass om man vill ha kul 120km/1800rpm

shifter ska jag oxå ha,nu är den som en gammal scania man får gissa.

Det blev 40 mil första dan o jag kan bara :lol:

Återkommer med foto(om nån är intresserad :) )o frågor som säkert dyker upp.

Mvh Henke

Här kommer några foto på min röda pony :D

inga fula sido blinker o gula bak blinkers.

Har bytt lite bromsar idag det blev 10 gånger bättre.

Jag har en hastighets varning när jag kommer över 120

finns det nån här som har nån aning om hur man kopplar bort den

väldigt intensivt tjut så den funkar som det är tänkt,man håller

sig under 120. :evil:

Henke

Gäst

Hej å välkommen till den lilla skara som är misstänksamma... ;)

Ja vi som åker 94-95 har ljus bak som ligger horisontellt. Brukar säga att vi tittar snett på omgivningen.

Du har säkert också bara rött bak, dvs. rödblinkers bl.a. Tufft å så himla jänkarbil.... 8)8)8)

Lite andra tips å så... från en 95:a

ABS-lampan betyder att ABS inte funkar. Så är det! :x

ABS-lampan som lyser är oftast ett enkelt ingrepp. :?

Din färg är het - betyder "Hot" och aggressivitet.... :twisted:

Lyckliga du som har varnare för 120+ , en annan har fått skaffa GPS :oops:

Saudi låter sandigt :roll: Byt olja lite oftare i början är mitt tips. Filter här och där - åxå.

Lite andra fälgar - efter ägarens högst personliga stil - å du är kung 8)

Spacers - å bättre väghållning - med image :--:--:--

Allt kan du göra - om pungen (penning...) har kulor :P:P:P

Manuell låda - varv är ett måste för att få skoj - och lura tvärstoppen :lol:

Det blir bra, socialt (ja många nyfikna), brummigt, mekaniskt (ja det skarmmlar lite i våra bilar - de är gjorda av stål...)

Å vi syns alltid i vänstefilen på motorvägen - å du hörs ju dessutom över 120 :lol:

Gratulerar :D

Lite kul att dom inte monterat bort Saudi varnaren, 120 km/h tjuttet i din bil.

Men en brytare till det kan nog vara bra att ha.

Gör ett försiktigt ingrepp och sätt en liten strömbrytare på vad det nu är som tjutter, bör ju vara en extra liten grej tycker jag, eller kan dom ha intrigerat den i övriga varningssytemet för lysen och liknade?

Mvh

MrV8

Hello boys!

En liten update efter första veckan med den röda ponyn

fy fan vad jag har haft kul :lol::lol:

Visst hon är seg i acet(inte så konstigt med 2,73 i rumpan)

men när man väl kommer upp till 3000 rpm så börjar det bli kul

o låta lite.

Jag får göra som ryssen skynda långsamt,det är ju så mycket

jag vill ändra på men min bättre hälft påpekade att jag har lovat

ett nytt trädäck,måla grunden,nytt staket,midsommar fest,och att jag

har en stundande 40års dag på gång o så

har vi pratat om att öka på familjen med en liten.

Allt detta har jag förtränkt nu när jag har fått min pony.

Jag kan bara säga att jag är jäkligt nöjd med min blivande raket.

Ska börja undersöka felet på ABSen o se om jag kan koppla bort

den jäkla summern,återkommer med en rapport om hur det går.

Henke

Har du inga sidokörriktningsvisare alls?

Jodå gula fram o röda bak,blinkers på framskärmen behövs inte

på en flyttgods bil,konstigt det är ju samma bil som privat import.

Henke

Var det standard med 2,73 i rumpan jag är lite nyfiken efter som min har

3,27 från fabrik. :shock:

MVH Lasse 8)8)

Hej Lasse!

Jag förmodar att det är så den är levererad för bilen är oskruvad

o plåten satt kvar på bakväxeln.

Har kollat runt lite på olika drevsatser o kommer nog att gå på en 3,73

det är inte så dyrt som jag trodde 2500:-men sen måste den ju skickas

är det nån som har en liten aning om vad frakten kan gå på?

Henke

Gäst

Kan det vara så här - på 94-95 som standard.

GT Automat 2,73

GT Manuell 3,27

Cobra 3.08 (det vet jag)

Om Lasse har manuell så är det nog så.

Funderar på att byta till 3,55 eller 3.73 - men skulle vilja åka med någon först - så man vet hur det låter, axar å så.

Nu är det slutplingat i hästen,jag tog bort hela summern

den sitter till hö om ratten,det är en stor vit grunka som

liknar ett relä.

All varning är borta nu så jag får skaffa ett kopplingsschema

jag vill gärna ha kvar varningen för ljuset.

Fan vad gott nu kan man dra den genom växlarna utan att bli

vansinig på ett jäkla tjutande,det andra som låter är bara gott :D:D

Henke

Gäst

Om ni tittar på den vita dekalen (vid förardörren) så finns det en kod som heter AX. Där står en kod. Kolla sedan på

http://web.tampabay.rr.com/theflock/mus ... plate.html

Där kan man se vad som var orginal från fabrik.

Vibrant Red heter också Performance Red och tillverkades 1994 i 2453 ex av ca 125 000. Ovanlig alltså..... 2 på 100...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...