87gt50 Posted May 5, 2008 Report Posted May 5, 2008 Letar efter detaljerad info om den brytare som sitter på kopplingen, som gör att du inte kan starta bilen utan att ha kopplingen ibotten. Hoppas kunna använda den till att styra min 2-step, men jag vet inte om det kan fungera...Regeländringar i USA gör att jag inte längre kan ha 2-stepen kontrollerad från knapp på växelspaken... Tackar för snabbt svar, hoppas kunna köra inom det närmaste!!mvhJocke Quote
1096 Posted May 5, 2008 Report Posted May 5, 2008 Är inte det bara en simpel av eller på brytare som på bromsljuset. Tyckte den såg väldigt enkel ut när jag var där och snokade i samband med byte kopplingsvajer... Quote
87gt50 Posted May 6, 2008 Author Report Posted May 6, 2008 Jag vet inte säket. Vill vara så påläst som möjligt innan jag bökar mig under dit. Är liksom inte byggd som en gymnast direkt, och rören till störtbågen gör det hela ytterligare lite mer spännande. De medför dessutom en rätt stor operation för att kunna få ut stolen...Skickade in min lillebror, som är byggd som en sparris, när kopplingsvajern skulle bytas.mvhjocke Quote
ThomasFB Posted May 12, 2008 Report Posted May 12, 2008 Om du får ha relästyrning, kan du säkert koppla brytaren att funka hur du vill...Vet inte om det är tillåtet (har inte läst regelboken på ett tag). Troligtvis inte möjligt. Quote
87gt50 Posted May 12, 2008 Author Report Posted May 12, 2008 Om du får ha relästyrning, kan du säkert koppla brytaren att funka hur du vill...Vet inte om det är tillåtet (har inte läst regelboken på ett tag). Troligtvis inte möjligt.Nope, tyvärr nte legalt i heller. Allt i en krets, utan skarvar... Quote
CMC 1061 Berra Posted May 13, 2008 Report Posted May 13, 2008 Nog tror jag den kontakten är av och på. Men måste väl inte vara så svårt att mäta fram detta. Annars är det sätta en annan kontakt Som fungerar för ditt ändamål.Berra Quote
87gt50 Posted May 13, 2008 Author Report Posted May 13, 2008 Nog tror jag den kontakten är av och på. Men måste väl inte vara så svårt att mäta fram detta. Annars är det sätta en annan kontakt Som fungerar för ditt ändamål.BerraHade det bara varit så enkelt...Problemet är bl.a. när kopplingen justeras så ska denna brytare följa med. Startspärren sitter så att du måste ha pedalen i botten, men jag har ju justerat så att jag behöver trampa ner så kort väg som möjligt för att snabba upp processen lite. Håller på att titta på lite olika alternativ, men fortsätt komma med ideér!!mvhjocke Quote
ThomasFB Posted May 13, 2008 Report Posted May 13, 2008 Jordar den startrelä eller gör den brygga? Kan inte vara mer avancerad brytare än så, tror jag. Pedalen i botten aktiverar troligtvis kretsen, medan pedalen frisläppt öppnar den, eller :Jag har inte tillgång till elschema på foxar.Vad säger NHRA-texten om twostep nuförtiden? Quote
87gt50 Posted May 13, 2008 Author Report Posted May 13, 2008 Jordar den startrelä eller gör den brygga? Kan inte vara mer avancerad brytare än så, tror jag. Pedalen i botten aktiverar troligtvis kretsen, medan pedalen frisläppt öppnar den, eller :Jag har inte tillgång till elschema på foxar.Vad säger NHRA-texten om twostep nuförtiden?från nhra.com, 2008 rules revisions:Stock CarsSection 9AElectronics: 8Page 144 (11/07)Delay Boxes/Devices: Prohibited. See General Regulations 8:2, 8:8. Add“Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”Jag vet inte hur kopplingsbrytaren funkar, det var därför jag vill kolla här om nån annan använt den. Tyvärr tror jag det blir svårt att använda den som jag vill.../Jocke Quote
ThomasFB Posted May 14, 2008 Report Posted May 14, 2008 “Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”/JockeInte ett ord om hurudan brytare det bör vara- endast att den är fotaktiverad, eller? (twostep tillåten - handmanövrering förbjuden)Då kan du ju använda en "aftermarket" som funkar som du vill, eller? Quote
87gt50 Posted May 15, 2008 Author Report Posted May 15, 2008 “Two-step permitted. Two-step must be foot activated through brake pedal, clutch pedal, or pressure switch. Hand release prohibited.”/JockeInte ett ord om hurudan brytare det bör vara- endast att den är fotaktiverad, eller? (twostep tillåten - handmanövrering förbjuden)Då kan du ju använda en "aftermarket" som funkar som du vill, eller?Jepp, så är det. Mitt problem är ju dock hur jag ska montera en brytare som bryter vid "rätt" tillfälle. Jag har ju kört 2-stepen med knapp på växelspaksknoppen innan, o nu måste den vara "fotstyrd". Skitirriterande regeländring. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.